Twinkle | Digital Commerce

Nordstrom helpt online schoenshoppers aan juiste maat

2017-05-27
180101
  • 1:10

Nordstrom test momenteel op zijn Amerikaanse website een tool waarmee consumenten online kunnen bekijken hoe een schoen past. Op die manier wil Nordstrom klanten helpen om voor elke schoen de juiste maat te vinden.


Shoefitr, het technische bedrijf achter de tool, scant aan de hand van 3D-technologie de binnenkant van het schoeisel. Uit deze scan komen de diverse maten die de schoen heeft, waardoor de consument de vorm van zijn voet kan vergelijken met het product.

Passend product
‘De technologie van Shoefitr past in onze strategie om onze klanten te helpen een passend product te vinden in onze online winkel’, zegt Colin Johnson, woordvoerder van Nordstrom, tegen de Business Times. ‘We hebben de tool nu op de productpagina van een geselecteerd aantal artikelen in Nordstrom’s webshop geplaatst’, vertelt Shoefitr's CEO Matt Wilkinson. ‘Dit aantal zal gedurende het jaar worden verhoogd. Voor de feestdagen moeten de populairste schoenen van Nordstrom voorzien zijn van de technologie.’

Pinterest
Nordstrom pionierde in juli op het gebied van social media door Pinterest-tags te hangen aan een aantal schoenen en tassen in zijn stenen vestigingen. Met de Pinterest-labels geeft Nordstrom offline aan welke producten online het meest ‘gepint’ worden, en dus het populairst zijn op de Pinterest-pagina van het merk. De labels dienen als ‘social proof' voor consumenten in de stenen winkel.