Het aantal door Zanox geregistreerde mobiele transacties in Europa is eind vorig jaar spectaculair gegroeid. Het affiliatenetwerk wil op basis van de ervaringen in Groot Brittannië cross-device tracking lanceren in de Benelux.
De Zanox Mobile Performance Barometer (pdf) over 2014 is vanochtend gepresenteerd. Daarin geeft het bureau in performance based advertising een inkijkje in de mobiele prestaties van adverteerders uit zijn netwerk.
Hockeystickeffect
In een toelichting spreekt Zanox van een ‘hockeystickeffect’, waarbij een duidelijke groeiversnelling optreedt. Onderstaande grafiek brengt de curve goed in beeld:
In het vierde kwartaal lag het aantal mobiele transacties ruim twee keer zo hoog als in het kwartaal ervoor. Anders dan in 2013 lag de piek in november.
Cross device tracking
Volgens Lauri Koop, managing director van Zanox Benelux, tonen de cijfers aan dat adverteerders en publishers niet meer om mobiel heen kunnen. ‘Bij Zanox spelen we hierop in door in het Verenigd Koninkrijk, waar de meest fanatieke mobile shoppers zich bevinden, cross device tracking te lanceren. Wij willen hier ervaring mee opdoen om dit vervolgens succesvol uit te rollen in de Benelux.’
Meeste mobiele omzetgroei in Benelux
Zanox is actief op zeven verschillende markten: de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oost-Europa, Scandinavië en Spanje. Bijna een vijfde van alle transacties werd afgelopen jaar gerealiseerd op een mobiel apparaat. De groei van de mobiele omzet was bij campagnes in de lage landen het grootst (+159 procent):
Klik op de link voor de complete Zanox Mobile Performance Barometer 2015 (pdf).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zanox: ‘Hockeystickeffect bij mobiele transacties’
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.