Zanox en Affiliate Window gaan samen verder als Awin. De twee merken, die als bedrijven in 2014 al zijn samengevoegd, doorbreken met de nieuwe naam naar eigen zeggen de grenzen voor hun adverteerders en publishers.
Zanox bleef sinds de samenvoeging actief in de landen Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Italië, Spanje, Scandinavië, Polen en Brazilië, terwijl Affiliate Window werkte voor Groot-Brittannië en de Amerikaanse markten. Al deze landen worden nu bediend vanuit één naam, met een nieuw logo en nieuwe website.
Gehele wereld bestrijken
‘Doordat we met onze vijftien locaties de gehele wereld bestrijken, is ons speelveld en ons bereik gigantisch’, laat Jesse le Grand, client service director van Awin weten aan Twinkle. ‘Tegelijkertijd bieden deze vijftien locaties ons de mogelijkheid om maatwerkoplossingen, maatwerkservice en maatwerkaccountmanagement te leveren door onze lokale expertise en kennis van deze markten.’
Nieuwe features
Partners van Awin kunnen straks volgens Le Grand gebruik maken van een viertal nieuwe features: cross-device tracking, device reporting, influence reporting en assist sales. Verder zijn de ‘sterkste tools en mogelijkheden’ van beide bedrijven opgenomen in Awin. ‘Onze missie is om wereldwijd dé keuzepartner te zijn op het gebied van performance marketing’, zegt Le Grand.
Personeel en kantoor
Over of de naamdoping consequenties heeft voor het personeel van zanox en Affiliate Window is Le Grand duidelijk: ‘De rebranding naar Awin heeft geen effect op de structuur van onze business, waar wij zijn gevestigd of wie welke functie bekleedt.’ Het is nog niet bekend wanneer het nieuwe platform in Nederland wordt gelanceerd. Dit gebeurt in ‘de komende maanden’.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zanox en Affiliate Window verder als Awin
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.