PostNL presenteert vandaag een centrale omgeving waarin consumenten al hun post- en pakketzaken kunnen regelen. Deze verschijnt onder andere in een nieuwe ‘PostNL app’, die de MijnPakket app voor mobiele apparaten vervangt (iOS, Android).
PostNL ziet dat consumenten steeds meer dingen online regelen en het speelt daar naar eigen zeggen op in. Voortaan zijn post- en pakketzaken voor de klant samengebracht in één omgeving, die via verschillende devices beschikbaar is. ‘Hij (de klant, red.) beschikt daarmee over zijn eigen online postkantoor’, aldus de marktleider in een persbericht.
Ontvangen en verzenden
In de virtuele postkantoren kunnen klanten onder andere pakketten volgen en aangeven dat ze een pakje bij een tweede bezorgpoging liever elders bezorgd zien. De nieuwe omgeving ondersteunt ook het versturen van brieven en pakjes; via de webapplicatie kunnen klanten die voor aflevering bij een postkantoor of pakketpunt frankeren met een geprinte pakket- of postzegel.
Groei in pakketten
PostNL boekte afgelopen jaar meer omzet en winst dan in 2013. De omzetgroei uit pakketten was groter dan de omzetafname uit brievenbuspost. De marktleider voegde onder andere maandag- en avond- en zondaglevering toe aan zijn pakketdiensten. Topvrouw Herna Verhagen liet in een toelichting op de jaarcijfers weten dat het aantal afleveropties voor webshops en webshoppers verder zal worden uitgebreid.
Later pakjes afgeven
Eerder deze maand breidde PostNL zijn dienstverlening voor zakelijke verzenders al uit; webwinkeliers in de regio’s Breda en Utrecht kunnen pakketten voortaan ook ’s avonds nog aanleveren bij PostNL voor verzending op de volgende dag.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PostNL bundelt post- en pakketzaken in nieuwe klantomgeving
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.