Carrefour heeft een boodschappentoepassing gelanceerd voor eigenaren van smartwatches. De feature is gekoppeld aan C-où, de mobiele app van de Franse supermarktketen.
De bureaus Publicis Shopper en Think&Go waren betrokken bij de ontwikkeling van de geavanceerde winkeltoepassing. Carrefour presenteert zich daarmee als een voorloper op het gebied van wearable tech. Op smartphones en de nieuwste smartwatches van Samsung (‘Gear S’) garandeert Carrefour voortaan een gestroomlijnde winkelervaring. De toepassing moet in de toekomst ook op andere slimme horloges beschikbaar komen.
Boodschappenlijstje om de pols
Het is (vooralsnog) niet mogelijk om op digitale klokjes bij Carrefour te bestellen. De toepassing moet vooral uitkomst bieden in de supermarkt, wij wijze van realtime en op afdeling gerangschikt boodschappenlijstje. Een maand geleden lanceerde de Britse marktleider Tesco een boodschappentoepassing voor Google Glass, net voor Google zijn brillenproject in de ijskast zette.
Wel jammer dat het alleen met de Samsung gear S werkt. Samsung heeft met zijn nieuwe smartwatches gekozen om geen Android meer te gebruiken. Juist het ondersteunen van een merk-onafhankelijk smartwatch platform zou een project als deze meer succes geven. Zo is vandaag in het nieuws gekomen dat de Moto 360 van Motorola de populairste smartwatch van het moment is. Maar ook LG, Sony, Acer en Asus zijn bezig met Android smartwatches. Ik ben benieuwd of de eerse innovatieve apps voor smartwatches zometeen vooral zich gaan richten op de Apple Watch of op het Android Wear smartwatch platform.