Twinkle | Digital Commerce

Macy’s reorganiseert voor cross-channel focus

2017-11-08
180101
  • 1:14
Het Amerikaanse warenhuis Macy’s wil honderdvijftig extra man personeel aannemen voor zijn aparte digitale afdeling in San Francisco. Het bedrijf plant een reorganisatie om zijn medewerkers straks cross-channel in te kunnen zetten.

Macy’s gooit het over een andere boeg. De warenhuisketen verkocht al producten via zijn webshop, maar vindt dat zijn personeel op de winkelvloer en online nog teveel in hokjes werkt. Het bedrijf is van plan om zijn merchandising- en marketingteams van online en offline samen te voegen tot één cross-channel groep. Hier worden de honderdvijftig extra medewerkers aan toegevoegd.  Het bedrijf wil veertien fysieke winkels sluiten en twee nieuwe warenhuizen openen, schrijft Internet Retailer. Een deel van het personeel (2.200, 1,3 procent van het totaal) wordt losgelaten.

Fulfilment
Macy’s rolde begin vorig jaar click & collect uit naar al zijn 675 warenhuizen. Daarnaast startte de Amerikaanse retailketen met same day delivery in zijn thuisland de Verenigde Staten. In het komende jaar moeten 1.500 aangenomen fulltime en seizoensmedewerkers in het nieuwe fulfilmentcentrum in Oklahoma aan de slag gaan voor orders van Macy’s en zusterbedrijf Bloomingsdale's. Het bedrijf had al vijf dc’s die speciaal voor de fulfilment van weborders zijn gebouwd.

Omzet
Macy’s noteerde in boekjaar 2013, eindigend op 1 februari 2014, een netto omzet van 27,9 miljard dollar. Dit is een lichte stijging van 0,9 procent ten opzichte van het jaar ervoor. De winst groeide met 11,3 procent tot 1,5 miljard dollar.