Black Hole Recordings probeert via de tijdelijke online winkel meer fans op Twitter te genereren. Artikelen van bekende artiesten als Tiësto, Armin van Buuren en Ferry Corsten zijn te verkrijgen als de consument de Twitter-account @Blackholerec volgt en een tweet met het gekochte product uitstuurt via #paywithatweet.
De gebruiker krijgt vervolgens een direct message terug met daarin een link naar het artikel. Voor de actie geldt één product per persoon.
KLM claimt wereldprimeur
De platenmaatschappij is niet het eerste bedrijf dat consumenten met een tweet laat ‘betalen’. KLM claimde begin dit jaar de wereldprimeur te hebben met afrekenen via social media. De luchtvaartmaatschappij stuurt, net als Black Hole Recordings, een link naar de klant in een directe boodschap op Facebook of Twitter. De consument kiest vervolgens een legitieme betaalmethode om de transactief af te ronden.
Marc Jacobs-tweet
Deze zomer opende ontwerper Marc Jacobs een 'pop-up tweet shop' in de Amsterdamse vestiging van De Bijenkorf. Als bezoekers een bericht of foto met de hashtag #MJDaisyChainAMS postten op social media, ontvingen ze een sample, product of hele tas met artikelen van het label.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Platenmaatschappij laat klant tracks betalen met een tweet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.