Hyundai claimt een primeur met de opening van een digital first showroom. De deuren van de ruimte in winkelcentrum Bluewater gaan vandaag open. De showroom is gekoppeld aan Rockar.com, waarmee Hyundai een nieuwe manier van auto’s kopen introduceert.
Op de site van Rockar, a truly customer focussed buying experience, zijn verschillende nieuwe modellen van Hyundai te koop. Bezoekers kunnen onder meer aangeven hoeveel budget ze over hebben voor zo’n zuinige auto, direct de inruilwaarde van hun huidige wagen opvragen en een proefrit regelen bij de showroom in winkelcentrum Bluewater te Kent. Daar staan op dit moment 21 auto’s klaar om te testen. Hyundai belooft online kopers flexibele betaaloplossingen zonder addertjes onder het gras.
Consument aan het stuur
Rockar zet de consument aan het stuur bij de aankoop van een nieuwe auto, om de aanschaf niet alleen makkelijker, maar ook goedkoper te maken. Er zijn geen verkopers, geen commissies en geen ‘dealertrucs’, wel zijn er de site, de showroom (eentje vooralsnog) en zogenoemde ‘Rockar Angels’ die bezoekers tussen het doen van de dagelijkse boodschappen door opvangen in de showroom:
Rockar is opgezet door Simon Dixon. Hij bouwde twintig jaar aan Dixon Motors PLC, dat hij tien jaar geleden verkocht aan RBS. Sinds die tijd heeft hij naar eigen zeggen gesleuteld aan een nieuw retailconcept, waarvan Rockar de vrucht is. Met de fysieke aanwezigheid in een winkelomgeving hoopt hij automobilisten met slechts een latente aankoopbehoetfe aan te spreken.
In het decembernummer van Twinkle vindt u een uitgebreid artikel over e-commerce in de automotive branche.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hyundai pioniert met digitaal verkoopconcept
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.