Twinkle | Digital Commerce

ComScore: ’Mobiele feestdagenomzet stijgt met 25 procent’

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:14
Dit holiday shopping season wordt voor 7,9 miljard dollar (6,3 miljard euro) via mobiele apparaten gekocht in de Verenigde Staten. Een groei van 25 procent ten opzichte van dezelfde periode in 2013.

Dat voorspelt onderzoeksbureau comScore. Het baseert zijn schatting op de shopactiviteiten in de maanden november en december. Met dit aantal is mobiel goed voor 13 procent van de totale omzet die in die periode wordt gedraaid. De overall opbrengst van Amerikaanse webshops zal volgens comScore met 16 procent stijgen van 52,8 miljard dollar in 2013 naar 61 miljard dollar (48,8 miljard euro). De omzet uit orders op desktop groeit met 14 procent; van 46,6 miljard dollar in 2013 naar 53,2 miljard dollar (42,5 miljard euro) in 2014.

Hoge verwachting
ComScore zet hoog in met zijn voorspelling van de algehele online omzetstijging. Adobe publiceerde onlangs een rapport waarin het een groei van 10 procent voorspelde voor dezelfde feestmaanden. En ook Forrester Research is voorzichtiger in zijn verwachting; het bureau voorziet een stijging van 13 procent.

Cyber Monday net populairder
Onderzoeksbureau Nielsen denkt dat 55 procent van de Amerikaanse consumenten van plan is om iets te kopen tijdens Cyber Monday, de maandag na Thanksgiving (1 december), zo schrijft Internet Retailer. Het verwacht dat 52 procent (ook) kiest voor winkelen op Black Friday (28 november). Nielsen vroeg 1.150 consumenten boven de achttien jaar naar hun shopgedrag rond deze grote feestdagen in de VS.