Plus verwacht eind dit jaar een nieuw e-commerce platform te kunnen presenteren voor zijn supermarktondernemers. Daarmee moet de participatie in online verkoop groeien. Nu al is Plus de tweede online supermarkt van Nederland.
Dat zei Plus-ondernemer Krijn Vermeulen gisteren op de Foodretaildag 2014 in Utrecht, georganiseerd door Deloitte. Sinds begin dit jaar is Vermeulen voorzitter van het hoofdbestuur van de Sperwer Coöperatie, waar alle Plus-ondernemers lid van zijn.
Bestellenbijplus.nl
Ongeveer 80 van de 260 supermarkten zijn momenteel aangesloten op de online bestelservice van Plus, vertelde Vermeulen. Bezoekers van Bestellenbijplus.nl selecteren eerst een deelnemende supermarkt - op basis van postcode - waarna ze digitaal boodschappen kunnen doen. De winkeliers zorgen dat de orders bij de klant terecht komen.
Backbone
Op dit moment is 0,8 procent van de hele Plus-omzet digitaal, zei Vermeulen gisteren. ‘Daarmee zijn we de tweede online supermarkt van Nederland, dat weet niet iedereen. Eind dit jaar komen we met een nieuwe backbone, die onder andere als doel heeft dat nog meer ondernemers zullen aansluiten. Dat lijkt te lukken, want er is nu al een wachtlijst.’ Het nieuwe platform moet er ook toe leiden dat het aantal bestellingen per telefoon en fax verder afneemt.
Centrale orderpicking
Vermeulen vertelde gisteren ook dat Plus een meer overkoepelende aanpak van e-commerce niet uitsluit: ‘We zullen zien hoe de markt zich ontwikkelt. Eventueel zouden we kunnen overstappen op centrale orderpicking, maar dat is voorlopig niet aan de orde.’
Lees ook: Jumbo wil boodschappen ook gaan bezorgen (9 september 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
PLUS bouwt aan nieuw e-commerce platform
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.