Twinkle | Digital Commerce

Grote namen in ‘winkelmandje voor het hele internet’

2017-05-27
180101

Two Tap faciliteert externe checkout-functionaliteit voor online retailers en affiliates. Ongeveer 250 retailers hebben zich aangesloten bij de Roemeense start-up, waaronder veel aansprekende namen. Vooral affiliates zouden garen spinnen bij het shopoverstijgende winkelmandje.

Two Tap fungeert als intermediair tussen consumenten enerzijds en de ordersystemen van online retailers anderzijds. De start-up maakt het mogelijk om ‘op afstand’ orders te plaatsen bij online retailers, dus buiten het afrekenproces van de bedrijven om. Daarom profileert Two Tap zich graag als het ‘winkelmandje voor het hele internet’.

Kopie van de checkout
Met Two Tap kunnen retailers feitelijk een kopie van hun checkout creëren, die vervolgens kan worden gebruikt in iedere denkbare site of app, op ieder denkbaar device. Two Tap stuurt orders door naar de retailer in kwestie, die vervolgens over gaat tot fulfilment. Webshoppers kunnen daarna eenvoudig vervolgorders plaatsen, door alleen hun e-mailadres en een per sms verstuurde pin-code in te voeren.

Groeigeld
Two Tap werd opgericht door Razvan Roman en Radu Spineanu. Die laatste ontwikkelde en bouwde de onderliggende technologie, weet Forbes. De start-up werd al snel ondersteund door een accelerator in Californië en onlangs ontving het bedrijf 2,7 miljoen dollar aan groeigeld van verschillende investeerders.

Affiliates
Op de indrukwekkende klantenlijst van Two Tap prijken onder andere Asos, Best Buy, Gap, H&M, Levi’s, Macy’s, Net-a-porter.com, Nordstrom, Office Depot, Target, Topshop, Toys ‘R Us en Yoox. Implementatie van Two Tap is gratis; het bedrijf krijgt per transactie een vergoeding van ofwel de retailer ofwel de affiliate. In dat laatste geval gaat het om een deel van de verkoopcommissie. Volgens Two Tap kunnen publishers hun conversie met factor 6 tot 10 verhogen.
 
Lees ook dit artikel uit het nieuwe magazine van Twinke (nummer 7-2014): Het universele winkelmandje