De stichting achter het digitaal warenhuis dat Arnhemse winkeliers sinds vorig jaar zomer samen zouden opzetten is failliet verklaard. Het project, waarbij offline en online shoppen werd gecombineerd, trok te weinig belangstellenden.
‘Door online gezamenlijk op te trekken kan het nieuwe “Warenhuis Arnhem”, zomaar concurreren met de “Zalando's”, “Wehkamps” en “Bol.coms”. Warenhuis Arnhem is straks net zo zichtbaar’, schreef De Gelderlander bij de start van het project nog optimistisch. Een jaar later blijkt het webwarenhuis niet van de grond te zijn gekomen.
Gebrek aan belangstelling
Als oorzaak van het faillissement noemt bestuursvoorzitter van Stichting Arnhem Winkelstad Jos Wegdam tegen De Gelderlander een gebrek aan belangstelling en medewerking van de zijde van ondernemers. Volgens Fashion United was het om de kosten te kunnen dekken noodzakelijk dat 125 ondernemers zich bij het platform zouden aansluiten. Dit waren er uiteindelijk slechts 40. Daarnaast waren subsidies niet ontvangen, kampte de stichting met liquiditeitsproblemen en kwamen leveranciers hun afspraken niet na.
De mogelijkheden voor een doorstart worden nog onderzocht.
Maar goed dan dat subsidies niet zijn ontvangen, anders was er weer wat geld over de balk gegooid.
Beste Jos Wegdam, bedankt voor het delen van uw ervaring. Jullie hebben in elk geval de moed gehad om iets proberen op te zetten! Ik heb eerder jullie platform bekeken en het ontbrak - vanuit onze ervaring bezien - aan het noodzakelijke professioneel design, gebruikersgemak en de noodzakelijke marketing tools/campagnes om bezoekers, interacties & transacties te organiseren.
Steden, (retail) vastgoedprojecten en groepen handelaars die zich willen blijven ontwikkelen kunnen via het UrbaNodes platform in contact komen met relevante partners op het gebied van shopping & delivery of een aanvraag doen voor een geintegreerde aanpak & oplossing. Partners zeker welkom! Succes!