De Amerikaanse Clarus Marketing Group introduceert een jaarabonnement op retouren. Voor het vaste bedrag van 49 dollar kunnen webshoppers online bestellingen ongelimiteerd terugsturen naar Amerikaanse bedrijfsadressen. Webwinkels doen automatisch mee.
EcommerceBytes schrijft over het initiatief van de Clarus Marketing Group. Intrigerende kop: ‘Will shoppers pay for free returns?’ De nieuwe service wordt vergeleken met Amazon Prime, het abonnement op bezorging dat de naamgevende wereldmarktleider succesvol introduceerde en recentelijk in prijs verhoogde. Met ShopRunner bracht een aantal andere Amerikaanse online retailers eind 2010 een gezamenlijk bezorgabonnement op de markt.
Buiten webwinkels om
Om mee te liften op Return Saver hoeven webwinkeliers niets te doen; het retourabonnement loopt buiten hen om. Ze kunnen wel informatie over de service presenteren op hun site, maar dat hoeft niet. Clorus zegt webshoppers meer gemoedsrust te willen bieden met het abonnement, waardoor ze hun huis nog vaker als paskamer zullen gebruiken.
FedEx
Als abonnees een product willen retourneren kunnen ze op Returnsaver.com een formulier invullen, een retourlabel printen en dat aanhechten. Vervolgens kunnen ze het pakje afgeven bij een van de duizenden Amerikaanse locaties van FedEx, de exclusieve partner van Clarus. De lengte- en gewichtseisen zijn gelijk aan die van FedEx Ground, in welke stroom de retourpakjes worden opgenomen.
Alleen naar bedrijven
Een belangrijkse voorwaarde die Clarus aan de service stelt, is dat pakketten naar een Amerikaans bedrijfsadres worden gestuurd. Retouren naar huisadressen, andere non-commerciële plaatsen of postbussen vallen buiten het abonnement.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Return Saver: een abonnement op retouren
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.