Jaarbeurs gaat zijn zakelijke klanten helpen met online verkoop, direct en indirect. De leveranciers annex standhouders kunnen hun producten straks online laten bestellen door wederverkopers, maar ook door consumenten. Daartoe werkt Jaarbeurs samen met Yizz E-commerce.
Yizz is al langer actief als e-commerce partner in de juweliersbranche. Meer dan honderdvijftig merken en ruim driehonderd juweliers maken gebruik van de diensten van het bedrijf. Yizz’ samenwerking met Jaarbeurs moet allereerst resulteren in een winkelmandje op Beautyspot.nl, een bestaand B2B-platform in de schoonheidsindustrie.
Beautyspot.nl, aparte webshops en Beautynieuws.nl
Vanaf september moeten geregistreerde beautyprofessionals op Beautyspot.nl centraal kunnen inkopen bij aangesloten leveranciers (B2B). Ze kunnen op termijn ook direct uit de voorraad van die leveranciers verkopen aan consumenten, via hun eigen website (B2C). 'Daarbij lopen ze geen voorraadrisco en ze hoeven de orders ook niet zelf in te pakken', legt Yizz-directeur Maurice Reijersen de dropshipping-aanpak uit aan Twinkle.
Het totale productaanbod van de leveranciers komt ook op een centrale plek voor consumenten beschikbaar, op de nieuwe site Beautynieuws.nl (ook B2C). Orders op die site worden toegeschreven aan een favoriete dealer in de buurt. Leveranciers sturen de orders uit naar webshoppers, die kunnen afrekenen met iDeal.
‘Handel in beweging’
Met portals en losse webshops wil Jaarbeurs, al op grote schaal actief als lead-generator, zijn zakelijke klanten extra waarde bieden. ’Bedrijven krijgen op een laagdrempelige manier en tegen relatief lage kosten een nieuw online verkoopkanaal’, aldus Jaarbeurs’ digitale voorman Bart Strijker. ‘E-commerce past uitstekend binnen onze strategie: we zetten handel in beweging.’
Yizz
Yizz verzorgt de technische kant van de e-commerce activiteiten van Jaarbeurs-klanten, zoals de financiële afhandeling, de koppeling met de leveranciers en de productinformatie. Behalve voor de techniek tekent het bedrijf ook voor het design van webwinkels. ‘Yizz maakt e-commerce mogelijk voor zelfs de kleinste beautysalons’, is de belofte.
Yizz verkoopt ook design bestelzuilen voor in de winkel.
https://www.youtube.com/watch?v=9F7btnqF_WY
Klinkt wel makkelijk als het op deze manier gedaan wordt door de leveranciers.
Wij hebben zelf een webwinkel wat veel tijd kost om alles toe te voegen, bij te houden en op voorraad te hebben. Kan dit ook voor lingerie?
De Jaarbeurs zou ook op een andere dag dan maandag de centrale inkoopdagen moeten organiseren. Immers maandag is voor veel e-commerce ondernemers een drukke dag (verwerken bestellingen van het weekend) en als je klanten voorgaan kun je dus niet op deze dag je voorraad aanvullen.
Geweldig plan! Weg met de dure winkels en de hoge parkeerkosten in de centra, "onze" leveranciers regelen de levering naar de consument en wij (de retailers) verdienen er aan ..... of toch niet?? Allemaal NIKE's en APPLE's natuurlijk .... of toch wat genuanceerder?
Wij als distributeur/importeur van de merken TimFit & Mardanti vinden dit een zeer welkome aanvulling om deze dienst aan onze 250 beauysalons te kunnen gaan aanbieden.
Bij Beautyspot.nl en BeautyNieuws.nl gaat het om salonmerken met een exclusieve distributie. Met een brandstore krijgt de leverancier een nieuw online kanaal waarbij hij zijn exclusieve salonmerken onder een grotere doelgroep onder de aandacht kan brengen.
Tijdens het afrekenen in de brandstore worden de dichtstbijzijnde depositaires van het betreffende merk getoond. Degene die de consument selecteert als favoriete salon, krijgt de commissie toegewezen. Zo profiteert zowel de salon als het merk van online verkopen.
Volgens mij is een webwinkel alleen rendabel als je het op bovenstaande manier kan doen met de leveranciers.
Anders ben je alleen maar druk met niets.
Zo zou het in iedere branche moeten gaan. Bij ons zijn er veel merken die direct verkopen aan de consument en gaan de winkeliers voorbij. Wij hebben juist de handel nodig!!!!
Complimenten aan Yizz en de Jaarbeurs. Het klinkt technisch aardig complex en dan nog de leveranciers laten samen werken.
Succes met deze positieve ontwikkeling.
De samenwerking tussen leverancier en retailer op deze wijze te laten faciliteren is inderdaad een bijzondere prestatie. Het zal mij niets verbazen als dit een wereldwijde nieuwe standaard kan worden voor e-commerce. Als ik investeerder was (helaas ontbreken mij de miljoenen) zou ik snel zakendoen met Yizz en ze deze werkwijze laten realiseren in de rest van Europa. Het zou immers leuk zijn als retailers met webshop en een fysieke winkel blijven voortbestaan ipv dat het een groot Amazon landschap wordt. Het mooie van het Yizz-Concept is ook dat de keten van producent-groothandel-retailer-consument in tact blijft, waar het nu op producent-amazon-consument lijkt uit te draaien, met veel banen -en kennisverlies, verminderde service en alleen maar concurrentie op prijs en kwaliteit. Hulde voor Yizz en driewerf HOERAA voor de Jaarbeurs.
Slim van de heer Strijkers van de jaarbeurs om deze Yizz ontwikkeling te gaan faciliteren voor Sieraden en beauty beurzen. 3 vliegen in 1 klap = fabrikant + winkel + consument in 1 platform. Beurs online en 24/7 beschikbaar.