The Cloakroom heeft van onder andere het Britse investeringsbedrijf Connect Ventures een totaalbedrag van 1,2 miljoen euro aan groeigeld gekregen. Het amper eenjarige Amsterdamse bedrijf kan hiermee verder uitbreiden in Europa.
Naast Connect Ventures investeerden ook Hein Pretorius (Naspers) en Kees Koolen (voormalig directeur van Booking.com en investeerder in Uber) in de personal shopping service. The Cloakroom is van plan om met het groeigeld nieuwe Europese kantoren te openen, meldt Techcrunch. Eén van de oprichters, Asbjørn Jørgensen, vertelde Twinkle onlangs dat het bedrijf binnen drie tot vijf jaar wil uitbreiden binnen de Benelux en Scandinavië. Het doel is ook om één miljoen klanten in Nederland gebruik te laten maken van een personal shopper, liet hij weten.
Merken
Momenteel werken er dertig mensen bij het bedrijf in Amsterdam, waarvan twaalf personal shopper zijn. The Cloakroom is ook actief in Denemarken en het heeft samenwerkingen gesloten met merken als Hugo Boss, Scotch & Soda, Tiger of Sweden, Filippa K en Tommy Hilfiger.
Werkwijze
Mannen kunnen zich via Thecloakroom.nl aanmelden om kleding te bestellen. Na een korte enquête te hebben ingevuld belt een personal shoppper de klant op om zijn kledingwensen te bespreken. Vervolgens krijgt de consument een set kleding van tien tot twaalf stuks thuisgestuurd om te passen. Uiteindelijk betaalt hij voor de items die hij houdt, de rest kan hij kosteloos retour sturen.
In Twinkle 5-2014, dat uitkomt op 20 mei, leest u een interview met beide oprichters van The Cloakroom, Kasper Brandi Petersen en Asbjørn Jørgensen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
The Cloakroom krijgt investering van 1.2 miljoen euro
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.