Twinkle | Digital Commerce

Social shopping site Stylefruits stapt in kinderkleding

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:43

Stylefruits, een internationaal sociaal verzamel- en verwijsplatform voor vrouwenmode, is van plan om dit jaar uit te breiden met kinderkleding. ‘We willen inspelen op wat onze klanten willen. De jonge vrouwen uit onze beginjaren hebben nu kinderen.’

Ingo Heinrich, ceo van het van oorsprong Duitse Stylefruits, vertelde vandaag tijdens eFashion in Pakhuis de Zwijger te Amsterdam over zijn groeiende bedrijf. Stylefruits kan volgens hem de TripAdvisor voor mode genoemd worden. Op het platform creëren vrouwen hun eigen fashion look aan de hand van producten van partners van de social shopping site. Deze looks kunnen direct gedeeld en becommentarieerd worden op social media en op het verzamelplatform zelf. Ook kunnen de producten uit de look direct gekocht worden op de site van de Stylefruits-partner. Het Duitse bedrijf krijgt commissie voor elke klik naar een partnersite.

Nederland
‘We lanceerden onze site zo’n anderhalf jaar geleden ook in Nederland', zei Heinrich vanmiddag. 'Hier werken we onder andere samen met Zalando, Bonprix en Otto. Facebook is voor ons een belangrijk medium om fans te genereren. In jullie land zijn wij het grootste fashion platform op Facebook geworden. Dat hebben drie mensen in ons kantoor in München klaargespeeld. Zij zijn degene binnen het bedrijf die zich nadrukkelijk focussen op de Nederlandse markt. We geloven niet in kantoren in verschillende landen.’

Nieuwe productcategorie
Naast mode brengt Stylefruits ook woonartikelen aan de man. Deze artikelen zorgen voor 15 procent van de totaalomzet van het bedrijf. Heinrich vertelt dat er eerst consumentenonderzoek wordt gedaan als er nieuwe producten aan het assortiment worden toegevoegd. ‘Dit geldt ook voor nieuwe productcategorieën. We kijken welke dingen goed verkopen. Zo zijn we op het idee gekomen om met het kinderkleding te starten.’

Uitbreiding
Stylefruits is momenteel aanwezig in de landen Duitsland, Nederland, Frankrijk, Groot-Brittannië en Polen. ‘De komende tijd willen we verder gaan uitbreiden naar landen waar e-commerce zich al in een gevorderd stadium bevindt’, vertelt Heinrich. ‘Voor nu staan Spanje, Turkije, Italië, Scandinavië en de Verenigde Staten op de planning. Later kunnen we eventueel openen in Brazilië.’