Twinkle | Digital Commerce

Brandkids breidt internationaal uit

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:21

Het Haarlemse Brandkids breidt verder internationaal uit. De eenjarige webwinkel voor nieuwe, outlet en tweedehandskleding is al sinds oktober actief in Duitsland en wil nu ook consumenten in België en andere landen gaan bedienen.

Brandkids, vorig jaar rond deze tijd gelanceerd door Hans Lormans en Peter Sorber, is een webwinkel met een assortiment van 23 merken, waaronder IKKS, Noppies en Tommy Hilfiger. Ze hebben allemaal een eigen ‘brandshop’ (voorbeeld) op Brandkids.nl, waarop hun complete collectie kan worden getoond. Gewenste items bij de verschillende shops komen terecht in een centraal winkelmandje.

C2C
Brandkids.nl is behalve een plek voor nieuwe kleding ook een outlet-kanaal voor fashionlabels (b2c). De site doet daarnaast dienst als marktplaats, waarop consumenten zelf (c2c) kleding kunnen verkopen. Brandkids handelt de betaling van deze c2c-bestellingen af en zorgt ervoor dat de verkoper zijn geld ontvangt als de koper zijn bestelling eenmaal heeft ontvangen.

Testen van markten
Voor de Duitse handel opende Brandkids al de website Brandkids.de. Nu worden ook Brandkids.be en Brandkids.com geopend. ‘De Engelstalige .com-variant wordt vooralsnog gezien als een manier om diverse markten te kunnen testen’, zegt Lormans. ‘We bouwen een aparte Belgische en Duitse site omdat er relatief veel consumenten uit deze markten via de Nederlandse website bestelden en omdat deze landen efficiënt vanuit het logistiek centrum in Helmond bediend kunnen worden.’

SanomaVentures
Bij de start van Brandkids ontving het bedrijf een investering van SanomaVentures. Deze investering zat vooral in het marketingbereik (magazines als Ouders van NU, Jongegezinnen.nl, Kek Mama) en kennis over onder andere het web en app development, user experience en online marketing.