Met de recente opening van een kantoor in Amsterdam maakt Webtrekk serieus werk van de Nederlandse markt. De Duitse aanbieder van analytics software heeft in Internet Advantage een eerste partner gevonden voor de operatie in de lage landen.
Webtrekk is in Duitsland werkzaam voor veel grote e-commerce spelers, waaronder Zalando, Notebooksbiller.de, Weltbild, Tchibo en Esprit. In ons land was Tweakers een vroege gebruiker van de analysesoftware. Op de site Webanalisten.nl motiveerde Tweakers’ manager business intelligence Vincent Pijpers de keus voor de hier nog relatief onbekende aanbieder uit Duitsland.
Webtrekk in Nederland
Sinds begin vorige maand beschikt Webtrekk over een commercieel kantoor in Amsterdam (pdf), waar vanuit Fred Pellenaars (ex-comScore) als countrymanager opereert. Internet Advantage gaat Webtrekk helpen bij de verdere marktintroductie. Managing director Lennert de Rijk laat Twinkle weten dat zijn bedrijf de implementaties en de analyses voor klanten in de Benelux voor zijn rekening neemt. ‘Voor een aantal klanten zijn we een heel end op weg, maar namen kan ik nu nog niet noemen.’
Data en servers
De Rijk geeft aan dat steeds meer online ondernemers de gratis pakketten (lees: Google Analytics) ontgroeien nu ze minder sturen op traffic en verschillende elementen van de totale customer journey langs de meetlat leggen. Belangrijk is volgens de belanghebbende verder 'dat data niet wordt gedeeld en er alleen gebruik wordt gemaakt van servers in Duitsland, om de privacy te waarborgen’.
NB: aanstaande donderdag vindt het Webanalytics Congres plaats in Houten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Webtrekk maakt werk van de Nederlandse markt
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.