Twinkle | Digital Commerce

‘Slimme’ paspop helpt shoppers kleding vinden via mobiel

2017-11-09
180101
  • 1:15

De Britse start-up Iconeme heeft een ‘slimme’ paspop ontwikkeld die in fysieke winkels informatie biedt over een gedragen kledingstuk en uitnodigt tot de aanschaf van het product. Diverse retailers in de Verenigde Staten en Groot-Brittannië hebben volgens het bedrijf al interesse getoond in de poppen.

De paspoppen zijn uitgerust met een censor die smartphones op honderd meter afstand kan bereiken. Consumenten die de bijbehorende mobiele applicatie op hun smartphone hebben geïnstalleerd, kunnen in de app gedetailleerde informatie over de kledingstukken op de pop vinden.

Kopen in webshop
In de app is onder andere te lezen wat de prijs van het product is en waar het artikel in de betreffende fysieke winkel te vinden is. Via een link vindt de consument het kledingstuk in de webshop van de retailer, waar hij het artikel direct kan bestellen. De looks op de paspop kunnen in detail worden bekeken en worden opgeslagen, om later te delen met vrienden, meldt The Business of Fashion

Focuspunt
Volgens Jonathan Berlin, mede-oprichter van de vijf maanden jonge start-up, vormen de paspoppen een mooi centraal punt voor fysieke shoppers. ‘Of zij nu in de winkel staan of alleen voorbij de etalage lopen, de paspop blijft een focuspunt’, zegt hij tegen de modenieuwssite. De kleding op de paspoppen uit de etalage kan ook gescand worden als de winkel gesloten is.