Alibaba en het Chinese retailconcern Intime hebben een opvallende samenwerking gesloten. De winkels van Imtime gaan fungeren als extra voorraad-, fulfilment- en afhaalpunten voor Alibaba. Zo geeft de e-commerce reus vorm aan 'O2O' (online to offline).
Alibaba en Intime vormen volgens Reuters een joint venture waarvan eerstgenoemde een aandeel van 80 procent bezit. Alibaba investeerde onlangs 692 miljoen dollar (503 miljoen euro) in de warenhuisketen, waardoor het voortaan toegang heeft tot Intime’s fysieke winkels en klantenbestand.
Extra voorraad
In de praktijk betekent dit volgens The Next Web dat bijvoorbeeld Tmall.com gebruik kan maken van de producten die in Intime-vestigingen te koop zijn, wat voor uitbreiding van het assortiment op het platform zorgt. Ook kunnen de producten uit online orders van Alibaba’s sites worden verzameld in de winkels van Intime en daar opgehaald worden door de klant. Eind 2013 had Intime 36 fysieke winkels, 28 department stores en 8 winkelcentra in portefeuille. Voor klanten geldt dat zij via de Alipay wallet op hun smartphone in Intime-winkels kunnen betalen.
Beursgang
Alibaba kondigde onlangs aan een beursgang in de Verenigde Staten voor te bereiden. China’s grootste e-commerce bedrijf zou momenteel gesprekken voeren met zes banken die Alibaba bij de beursgang kunnen begeleiden. Volgens Reuters wordt Alibaba momenteel gewaardeerd op 140 miljard dollar (ruim 100 miljard euro). De beursgang zou het bedrijf 15 miljard dollar extra op kunnen leveren.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alibaba investeert in multichannel shoppen in warenhuizen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.