Twinkle | Digital Commerce

Glossybox in Nederland verder als Prettybox

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:35

Waat Media heeft de activiteiten van Glossybox overgenomen voor de Nederlandse markt. Daarover werd in Berlijn overeenstemming bereikt met Glossybox, een van Europa’s pioniers op het gebied van subscription commerce. Glossybox.nl verwijst binnenkort naar Prettybox.nl.

'Glossybox gaat straks offline, de merk- en domeinnaam is niet door ons gekocht. Vandaar het label Prettybox', verklaart Waat-directeur David Sluis aan Twinkle.

Migratie
Op het nieuwe Prettybox.nl legt Waat Nederlandse Glossybox-klanten uit wat er staat te veranderen. Als ze niets doen, houden ze hun abonnement en worden ze automatisch klant bij Prettybox. Wie dat niet wil, heeft nog tot en met aanstaande maandag om zich uit te schrijven. Dots, de spaarpunten van Glossybox, komen te vervallen. Vanaf vandaag kunnen Glossybox-klanten met hun gegevens inloggen op Prettybox.nl. Opmerkelijk is dat op Glossybox.nl nog helemaal geen informatie is te vinden over de aanstaande migratie.

Aanhoudende groei
Waat Media startte in 2008 met de opening van Waat.nl, een dagdealsite voor vrouwen. Het bedrijf, met inmiddels ruim tweehonderdduizend geregistreerde gebruikers in Nederland en België, zag de jaaromzet sinds de oprichting met gemiddeld 70 procent groeien. Onder de naam WaatBox werd vorig jaar de entree gemaakt in subscription commerce; abonnees kregen à la Glossybox maandelijks een doos met beautyartikelen geleverd. 'Om de aanhoudende groei van het bedrijf gericht te kunnen versterken, is nu besloten tot de overname van de succesvolle Glossybox in Nederland’, laat Waat vandaag weten.

Buitenkans
Het Duitse Glossybox was volgens Waat al ‘geruimte tijd’ op zoek naar een overnamepartner voor zijn Nederlandse activiteiten, omdat het bedrijf zich wil concentreren op de Duitse, Amerikaanse, Franse en Britse markt. Door de overname zal de focus bij Waat juist sterker komen te liggen op abonneediensten. ‘In het businessmodel van Waat zal een steeds sterker accent op die manier van werken worden gelegd’, aldus directeur Sluis. ‘Het binnenhalen van Glossybox Nederland was voor ons een buitenkans om onze flinke groeidoelstellingen versneld te behalen.’