Twinkle | Digital Commerce

GfK: 18 procent groei voor fashion online

2017-11-08
180101
  • 0:54

De Nederlandse online consumentenbestedingen aan modeartikelen en schoenen zijn afgelopen jaar met 18 procent gegroeid. In 2013 werd 1 op de 8 aan fashion gespendeerde euro’s uitgegeven online, volgt uit het consumentenpanel van GfK.

Dat zegt Gino Thuij namens GfK tegen Twinkle. Het onderzoeksbureau liet onlangs weten dat de Etam Groep (Miss Etam en Promiss) afgelopen jaar de snelst groeiende online modeverkoper van ons land was. Volgens Thuij wist de keten de webomzet ruim te verdubbelen.

Top 5
Concrete omzetgroeipercentages over individuele bedrijven geeft GfK niet prijs. Thuij somt desgevraagd wel de partijen op die achter de Etam Groep de meeste procentuele omzetgroei wisten te behalen in online mode- en schoenverkopen. Het gaat respectievelijk om C&A, de ANWB, Your look for less en V&D. ‘Dat zegt overigens niets over de absolute omzetten’, benadrukt hij.

12,5 procent online
Het totale online omzetaandeel in fashion kwam volgens Thuij uit op 12,5 procent vorig jaar.