Twinkle | Digital Commerce

Betaalverwerker CCV koopt BiedMeer

2017-05-27
180101
  • 1:43

CCV, leverancier van betaalterminals voor winkeliers, maakt vandaag de overname bekend van BiedMeer. De e-commerce software komt onder de aandacht van vele tienduizenden detailhandelaren. BiedMeer blijft een zelfstandige entiteit binnen de CCV Group.

Op de software van BiedMeer draaien momenteel ongeveer 12.000 webwinkels in de Benelux, aldus commercieel directeur Randy Marcus (foto midden) tegen Twinkle. BiedMeer werd vijftien jaar geleden opgericht. Bij de aanbieder van cloud-based webwinkelsoftware werken momenteel 15 mensen. De directie blijft aan, net als het voltallige personeel.

‘Vol voor de synergie’
Door de acquisitie komt het bedrijf in handen van een veel groter Nederlands bedrijf, met een historie van 56 jaar en 850 werknemers. 'Het is een offline gigant', aldus Marcus over CCV, 'terwijl wij online geen kleine jongen zijn. Het is uniek dat onze twee werelden elkaar hebben gevonden. Nu gaan we vol voor de synergie.'

CCV
In Nederland,  België, Duitsland en Zwitserland zijn in totaal ongeveer een half miljoen betaalautomaten van CCV geïnstalleerd. CCV verwerkt daarnaast transacties en het staat zich voor op de ontwikkeling van omnichannel betaaloplossingen. ‘We make payment happen’, is de leus die het bedrijf uit Arnhem vandaag communiceert.

In één hand
CCV bedient samen met overnameprooi BiedMeer ruim tweehonderdduizend MKB’ers in voornamelijk Nederland en daarnaast in de andere genoemde landen. De overname biedt, zo stellen de betrokken partijen, ‘de MKB’er de mogelijkheid tegemoet te komen aan de veranderende wensen van zijn klant, zonder de noodzaak daarvoor bij meerdere partijen een contract aan te gaan’.

Omnichannel
Enny van de Velden (foto), managing director van CCV Group, zegt in een persverklaring dat winkeliers voortaan behalve betaaloplossingen ook e-commerce diensten kunnen afnemen: ‘Hiermee kunnen zij hun klanten beter van dienst zijn. Het was al langer onze wens om onze klanten deze “omnichannel” aanwezigheid te bieden. Met BiedMeer kunnen we dit nu ook realiseren.’

Innovatiekracht
De komende tijd werken CCV Group en BiedMeer aan een geïntegreerd aanbod van producten en diensten. Marcus spreekt over een 'omnikassa-ambitie', waarbij offline en online betalingen samensmelten en bijvoorbeeld ook voorraadinformatie kan worden gekoppeld. Volgens Marcus zullen bestaande webwinkelklanten ook profiteren van de extra innovatiekracht.