Otto’s betaaldochter Yapital lanceert een business app voor kleine retailbedrijven en dienstverleners in Duitsland. De service geeft hen de mogelijkheid om klanten eenvoudig mobiel af te laten rekenen.
Yapital werd vorig jaar door Otto gelanceerd als een cross-channel betaaloplossing, die gebaseerd is op QR-codes. Door codes te scannen op websites, in winkels, op posters of bijvoorbeeld pizzadozen kunnen consumenten een betaling doen met hun smartphone of tablet. Met de betaalmethode concurreert Otto onder meer met eBay-dochter PayPal.
Grote spelers
Bij de introductie in thuisland Duitsland werden de Japanse e-commerce reus Rakuten, verzendhuis Baur, hotelketen Novum Group en de winkelketens Görtz en Sport Check tot de eerste acceptanten gerekend. Het doel was om eind 2013 veertig tot vijftig bekende namen uit de Duitse online en offline retail tot klant te hebben gemaakt.
Kleine partijen
De app die nu tijdens het Mobile World Congress wordt gelanceerd heet de Business App. De app kan ook door kleine offline/online partijen worden gebruikt, als kappers, kioskeigenaren of taxichauffeurs. De gratis app is nu voor onze oosterburen alleen nog te downloaden in de Apple App Store. Binnenkort verschijnt ook een applicatie voor Windows- en Android-apparaten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Yapital lanceert mobiele betaalapp voor kleine ondernemingen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.