Twinkle | Digital Commerce

Beginjewebshop.nl biedt alternatief voor Thuisbezorgd.nl en Just-Eat

2017-05-27
180101
  • 1:33

Beginjewebshop.nl heeft een bestelmodule ontwikkeld die restaurants aan hun site kunnen hangen. Voor de SaaS-oplossing (Software as a Service) betalen ze een vast bedrag van 29 euro per maand. Volgens eigenaar Eelco Hövels kunnen horecaondernemers veel kosten besparen.
 
‘Veel restauranthouders beklaagden zich bij ons over de oplopende commissies die ze moeten afdragen aan Thuisbezorgd.nl en Just-Eat’, zegt Hövels tegen Twinkle, ‘maar ze geven ook aan niet zonder die platforms te kunnen. Het is te duur om zelf bestelfunctionaliteit te ontwikkelen. Daarom bieden we nu deze laagdrempelige oplossing. De restaurants hoeven niet te investeren en we updaten de module continu.’

Commissie delen
Thuisbezorgd.nl en Just-Eat bundelen het aanbod van naar eigen zeggen respectievelijk ruim vijfduizend en meer dan drieduizend bezorgrestaurants in Nederland. Veel klanten bestellen standaard via deze sites bij hun vaste maaltijdenleverancier, die daardoor steeds commissie moet afdragen. Er is de restaurateurs veel aan gelegen de vergoeding uit te sparen en daarom delen ze haar graag deels met de klant: ‘Met een gratis flesje wijn kunnen ze klanten bijvoorbeeld zover krijgen op hun eigen site te bestellen’, schetst Hövels.

Zeven bezorgrestaurants
De module van het Enschedese Beginjewebshop.nl, alleen beschikbaar voor klanten van de sitebouwer, ging deze week uit bèta. Inmiddels verkopen zeven bezorgrestaurants op de nieuwe manier (voorbeeld). Gelet op de maandvergoeding van 29 euro mikt Beginjewebshop.nl op grote aantallen: ‘Klopt’, zegt Hövels, ‘maar een volwaardig alternatief voor Thuisbezorgd.nl en JustEat zullen we niet worden. Zij beschikken over enorme marketingbudgetten om hongerige Nederlanders naar hun sites te trekken. Maar op vaste bestellers kunnen restaurants bij ons echt besparingen boeken. ’

Mollie en Axender
Beginjewebshop.nl heeft onder meer samenwerkingen aangeknoopt met betaalprovider Mollie en met Axender, dat ervoor zorgt dat restauranthouders flyers kunnen meesturen met hun bezorgers. Hövels: ‘Samen ondersteunen we klanten om meer op hun eigen sites te verkopen, daar is het om te doen.’