Beginjewebshop.nl heeft een bestelmodule ontwikkeld die restaurants aan hun site kunnen hangen. Voor de SaaS-oplossing (Software as a Service) betalen ze een vast bedrag van 29 euro per maand. Volgens eigenaar Eelco Hövels kunnen horecaondernemers veel kosten besparen.
‘Veel restauranthouders beklaagden zich bij ons over de oplopende commissies die ze moeten afdragen aan Thuisbezorgd.nl en Just-Eat’, zegt Hövels tegen Twinkle, ‘maar ze geven ook aan niet zonder die platforms te kunnen. Het is te duur om zelf bestelfunctionaliteit te ontwikkelen. Daarom bieden we nu deze laagdrempelige oplossing. De restaurants hoeven niet te investeren en we updaten de module continu.’
Commissie delen
Thuisbezorgd.nl en Just-Eat bundelen het aanbod van naar eigen zeggen respectievelijk ruim vijfduizend en meer dan drieduizend bezorgrestaurants in Nederland. Veel klanten bestellen standaard via deze sites bij hun vaste maaltijdenleverancier, die daardoor steeds commissie moet afdragen. Er is de restaurateurs veel aan gelegen de vergoeding uit te sparen en daarom delen ze haar graag deels met de klant: ‘Met een gratis flesje wijn kunnen ze klanten bijvoorbeeld zover krijgen op hun eigen site te bestellen’, schetst Hövels.
Zeven bezorgrestaurants
De module van het Enschedese Beginjewebshop.nl, alleen beschikbaar voor klanten van de sitebouwer, ging deze week uit bèta. Inmiddels verkopen zeven bezorgrestaurants op de nieuwe manier (voorbeeld). Gelet op de maandvergoeding van 29 euro mikt Beginjewebshop.nl op grote aantallen: ‘Klopt’, zegt Hövels, ‘maar een volwaardig alternatief voor Thuisbezorgd.nl en JustEat zullen we niet worden. Zij beschikken over enorme marketingbudgetten om hongerige Nederlanders naar hun sites te trekken. Maar op vaste bestellers kunnen restaurants bij ons echt besparingen boeken. ’
Mollie en Axender
Beginjewebshop.nl heeft onder meer samenwerkingen aangeknoopt met betaalprovider Mollie en met Axender, dat ervoor zorgt dat restauranthouders flyers kunnen meesturen met hun bezorgers. Hövels: ‘Samen ondersteunen we klanten om meer op hun eigen sites te verkopen, daar is het om te doen.’
Hoi,
volgens mij is dit bedrijf eerder. En bieden ze een betere oplossing:
http://www.dichtbij.nl/west-friesland/ondernemersnieuws/artikel/3325153/afhaal-en-bezorgrestaurants-in-de-knel-door-afhankelijkheid-van-bestelsites.aspx
@HenkKoepoort Het gaat er volgens ons niet om wie het eerst is, want dan zou niemand het meer mogen proberen, ook niet het bedrijf waar u naar refereert. Het gaat volgens Connect24-7 juist om het bieden van een professionele totaaloplossing waarmee de eigenaar van het restaurant of shop daadwerkelijk waarde toevoegt aan het bedrijf. Meer omzet, minder kosten dus meer winst. Het is goed voor de restaurants en shops om een vergelijking te kunnen maken tussen de verschillende aanbieders om vervolgens bij een betrouwbare professional uit te komen. Zodat zij daadwerkelijk veel bestellingen dagelijks vanuit de verschillende verkoopkanalen via hun eigen systeem gaan ontvangen. Heeft u een eigen restaurant of verkoopt u systemen aan restaurants, helaas ontbreken uw bedrijfsgegevens, wij bespreken graag met u de mogelijkheden. Groet, Tjerk
Leuk initiatief, maar ik ben sceptisch of het gaat werken. Mensen zijn geprogrammeerd om op thuisbezorgd website / app te kiezen waar ze zin in hebben. Daar wordt de keuze voor het restaurant gemaakt, niet vooraf.
Een flesje wijn van de lokale shoarma van dubieuze kwaliteit gaat daar volgens mij niet veel aan veranderen.
@Patrick Waarom sceptisch? Misschien bent u nog niet volledig bekend met deze markt of richt u zich voornamelijk op landelijk actieve klanten? Het duurt een tijdje voordat het duidelijk is op uw website: ik zie dat uw bedrijf actief is in het stimuleren van verkoop bij uw klanten. Daar gaat het juist om bij een concept zoals deze.
Connect24-7 biedt aan restaurants en shops een totaaloplossing met soms wel 4 kassasystemen per vestiging, een gelinkte webshop, een eigen klantkaart systeem, betaaloplossingen en koerier track&trace tools waarmee vele honderden bestellingen per dag per shop professioneel worden verwerkt. 20% meer omzet met 5% kostenbesparing waarbij de kost van onze totaaloplossing is meegenomen. 100% klanttevredenheid, tussen 30 - 40% klantkaart gebruik dat leidt tot >10% omzetstijging. En dit alles op lokaal niveau: de toekomst! Restaurants en shops beheren dus zelf hun data! Het aandeel eigen bestellingen vs. 3de partij bestellingen varieert en dat ligt aan de kwaliteit en inzet van de betreffende ondernemers: 10% - 85% !
En over de kwaliteit van shoarma: jammer dat uw huidige leverancier u niet kan overtuigen, er zijn veel hardwerkende restaurants die elke dag zich 100% inzetten op kwaliteit en service. Onze klanten! Goed weekend! Groet Tjerk
Beste Tjerk,
Leuk dat je zo enthousiast blijft over je eigen initiatief. Niet meer dan logisch natuurlijk.
Waar ik vooral sceptisch over ben is juist de kwaliteit van deze lokale ondernemer, waardoor ik me afvraag of jullie concept ga slagen. Het grote voordeel van Thuisbezorgd en aanverwante partijen is juist dat ze een enorme marketing-power achter de bezorgconcepten kunnen plaatsen, iets wat de lokale ondernemer in zijn eentje nooit voor elkaar krijgt. Juist daar zit wat mij betreft de kracht van Thuisbezorgd, iets wat ik mis in jullie applicaties.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben overtuigd dat jullie een deel van de ondernemers kunnen helpen om beter zaken te doen. Ik denk alleen dat een kritieke massa noodzakelijk is en vraag me af of je die gaat bereiken.
Succes in ieder geval met het concept!
@Patrick
De kwaliteit van de lokale ondernemer bepaalt ook de kwaliteit van het landelijk opererend (3de partij) platform, dat alleen maar kan (over)leven op basis van de kwaliteit en service van de lokale ondernemers. Dit vergeten veel internet'ondernemers'.
Over marketing kracht, iets wat u zou missen: wij bewaren onze lokale geautomatiseerde marketing kracht voor onze klanten :)
Voor details over de daadwerkelijke cijfers en mogelijkheden: zie hierboven of contacteer ons telefonisch. Groet
Hoi Tjerk,
ik kwam deze partij tegen op de horecava (http://www.leza.nl). Waarbij de klant eventueel just eat en thuisbezorgd gekoppeld kunnen worden aan je eigenomgeving. Wat ik begrepen heb is dat leza.nl graag de klantenbinding terug wilt halen.
Die je nu eigenlijk niet meer hebt bij just eat en thuisbezorgd.
Tevens zijn alle bestelling direct gekoppeld aan het kassasysteem en scheelt het bergen tijd. Om op verschillende plekken te kijken of er een bestelling is binnen gekomen.
Tevens scheelt het met de afdracht van 10% per bestelling. Leza wilt namelijk dat er besteld gaat worden uiteindelijk op de eigen besteldwebshop van de ondernemer.
Marketing technisch, kleine ondernemers worden echt wel gevonden mond-tot-mond reclame is altijd het beste. Verder heeft de klant zijn contact terug omdat via het systeem van Leza wel het emailadres van de klant beschikbaar is.
Groet Henk
@HenkKoepoort Wij willen u direct een job als verkoper aanbieden! Een bezoeker van de Horecava beurs die zo enthousiast en uitgebreid kan vertellen over een product gezien op de beurs. Jammer dat u onze oplossingen niet heeft gezien op de Koninklijke Horeca Nederland stand. Als u had genoteerd welk restaurant u runt dan waren wij graag langs gekomen om uw oplossing in de praktijk te zien. Neem gerust telefonisch contact met ons op hierover. Succes met uw bedrijf in elk geval!