Twinkle | Digital Commerce

WE Fashion lanceert vernieuwde webshop

2017-11-09
180101
  • 2:08

WE Fashion heeft zijn webshop vernieuwd. De retailketen richt zich op een omnichannel toekomst. ‘Dankzij de site is de integratie van de fysieke winkels met ons online kanaal nu al mogelijk, maar de webshop dient vooral als fundament voor de toekomst.', zegt e-commerce manager Martine Baarschers in een gesprek met Twinkle.

De oude webshop van WE Fashion stamt uit 2009, toen het modebedrijf zijn eerste stappen op e-commerce gebied zette. ‘Die site was separaat opgezet, waardoor connecties tussen de webwinkel en fysieke vestigingen lastig te realiseren waren’, zegt Baarschers. ‘Op een gegeven moment kon de site niet meer meerekken met onze ambities en besloten we een nieuwe te lanceren.’

Pick up & return in stores
Een van de belangrijkste vernieuwingen aan de site is de pick up & return in stores optie. ‘Het was met onze oude webshop bijvoorbeeld niet mogelijk om online bestelde artikelen in onze stenen vestigingen te retourneren, omdat de systemen van beide kanalen niet gekoppeld waren’, vertelt Baarschers. 'Nu is dit wel realiseerbaar en kunnen online orders ook afgehaald worden in de winkel.'

Voorraadchecker
Ook kunnen consumenten op de website nu de voorraad van de fysieke winkels checken, zodat zij weten waar een bepaald kledingstuk in de goede maat verkrijgbaar is. Baarschers: ‘De voorraadcheck gebeurt praktisch realtime. De functie is momenteel enkel nog informatief voor klanten, maar in de toekomst willen we consumenten de mogelijkheid bieden om kleding te reserveren in de winkel naar keuze.’

Lookbooks
Webshopbezoekers die wat extra inspiratie nodig hebben tijdens het winkelen kunnen terecht in de online lookbooks van WE Fashion. Deze worden om de drie tot vier weken vernieuwd, waardoor er steeds een ander kledingthema kan worden uitgelicht. ‘Op termijn willen we ervoor zorgen dat consumenten een gehele outfit uit het lookbook direct kunnen aanschaffen in de webshop’, zegt Baarschers.

Reviews
Naast de lookbooks dienen ook de nieuwe klantreviews op de productpagina voor extra hulp tijdens het shoppen op Wefashion.com. De kleding en accessoires kunnen door klanten worden beoordeeld aan de hand van een sterrensysteem en een uitgeschreven commentaar. Andere websitebezoekers worden zo geholpen een betere koopbeslissing te nemen, is het idee van de modeketen. ‘Later willen we de reviews koppelen aan social media, zodat klanten hun beoordelingen kunnen delen’, laat Baarschers weten.

Mobiel
De vernieuwde WE Fashion webshop is volledig responsive. Dat betekent dat de aparte mobiele site die in het verleden naast de desktop site bestond is verwijderd. ‘We willen in de toekomst naar een mobiele app waarin een loyaltysysteem is opgenomen’, zegt Baarschers. ‘Zo kunnen onze klanten punten sparen om zo bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van leuke acties.’