Heimweewinkel.nl, een webwinkel met Hollandse producten, heeft een nieuwe eigenaar. De Telegraaf verkocht het platform aan Van Tol Retail, een distributiebedrijf dat al leverancier was van Heimweewinkel.nl.
In de Heimweewinkel vinden Nederlanders die naar het buitenland zijn geëmigreerd zo’n zevenhonderd producten van vaderlandse bodem. Typische artikelen uit de webshop zijn afkomstig van merken als Douwe Egberts, Calvé, Bolletje en De Ruijter.
Verbonden voelen
De Telegraaf opende de webshop in 2011 om nieuwe e-commerce inkomsten te genereren. De krant vertelde toentertijd aan Twinkle dat er meer dan 20 miljoen landgenoten of mensen die zich met Nederland verbonden voelen in het buitenland wonen.
‘De Heimweewinkel voorziet in de behoefte van deze Nederlanders om af en toe het gevoel van “thuis” te ervaren door zich te verwennen met producten die als typisch Nederlands kunnen worden getypeerd, zei Gerdien de Jong, e-commerce manager van De Telegraaf, toen.
De Telegraaf wil zich nu meer gaan richten op zijn eigen webshop door de Heimweewinkel te verkopen, meldt Levensmiddelenkrant.
Holland at Home
De Heimweewinkel concurreert met de snelgroeiende, soortgelijke webshop Holland at Home, die onlangs derde werd bij de FD Gazellen. In 2013 boekte dit bedrijf onder leiding van oprichtster Chrystal van Goor den Oosterlingh een omzet van 5 miljoen euro. Dit jaar verwacht zij met minimaal 20 tot 30 procent te kunnen groeien.
In Twinkle 1-2014 vindt u een interview met Chrystal van Goor den Oosterlingh van Holland at Home. Zij vertelt onder andere over haar plannen om fysieke winkels te openen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Heimweewinkel van De Telegraaf naar Van Tol Retail
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.