Apple heeft een online winkel geopend binnen Tmall.com, een marktplaats van het Chinese Alibaba. De retailketen, die al sinds 1998 een eigen webshop heeft voor de Chinese markt, wil dankzij de shop-in-shop op het handelsplatform meeliften op het succes van Alibaba.
Apple bezet met een online omzet van 1,1 miljard dollar in Azië de 11e plaats in de Internet Retailer Asia 500. Het leidende bedrijf in die lijst, Alibaba Group, is in het verleden al met meerdere spelers uit de top 500 een samenwerking aangegaan voor de verkoop van producten op b2c-platform Tmall.com. Voorbeelden hiervan zijn Microsoft en Gap.
Moeilijke tijden
Onlangs zijn hoge omzet in Azië heeft Apple het moeilijk op de Chinese markt. Zo steeg de verkoop van het aantal iPhones tot de zomer van 2013 ‘met slechts 5 procent’ in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder. Het bedrijf krijgt op het gebied van telefonie steeds meer concurrentie van nieuwe Chinese spelers. Tmall moet de Apple-producten nu meer onder de aandacht van potentiële klanten brengen.
Online klantenservice
Daarnaast ontvangt Apple geregeld klachten op social media van Chinese klanten die hun vragen aan het bedrijf graag online beantwoord zien worden. Tmall biedt deze online klantenservice standaard aan, waardoor Apple nu via Apple.tmall.com gebruik kan maken van deze functie.
Lees ook: 'E-commerce in China? It’s a yin & yang Alibaba world'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Apple opent webshop binnen Alibaba’s Tmall.com
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.