Dynalogic, PostNL en Ve Interactive zijn genomineerd voor de Thuiswinkel Best Practice Award 2014, maakt de jury vandaag bekend. Het is een onderscheiding voor ‘toeleveranciers die de webwinkels laten excelleren'.
De Thuiswinkel Best Practice Award wordt op 16 januari uitgereikt. Anders dan vorig jaar, toen Ogone, Salesupply, Dynalogic en Robin een zogenoemde Thuiswinkel Innovatie Award in de wacht sleepten, wordt medio januari maar één toeleverancier in het zonnetje gezet. Alleen businesspartners van Thuiswinkel.org kunnen meedingen.
Jury
Dynalogic, PostNL en Ve Interactive presenteren hun case op 16 januari aan een vakjury en later die middag ook aan de aanwezigen op de nieuwjaarsreceptie van Thuiswinkel.org in Bussum. Op basis van hun case en presentatie wijst de jury, onder voorzitterschap van Hedwig Wassing (@Leisure), een winnaar aan. Ook Joachim de Boer (Deonlinedrogist.nl), Noor de Bruijn (MS Mode), Eva Koppers (Etam Groep), Pieter Saman (Bever) en Marieke Verdonk (Twinkle) zijn jurylid.
Cases
Hieronder vindt u een korte omschrijving van de cases, zoals ingediend door de genomineerden zelf:
Dynalogic: Safe & Secure
Safe & Secure is een verzameling van diensten en bijbehorende processen met als doel om zowel opdrachtgevers als ontvangers een uiterst veilig, betrouwbaar en gecertificeerd logistiek e-commerce platform aan te kunnen bieden dat volledig voldoet aan de huidige (zware) eisen als het gaat om de safety & security van een individuele levering en het respecteren van privacy van de bijbehorende data. Safe & Secure van Dynalogic is dan ook volledig compliant met de hoogst haalbare certificering op het gebied van informatiebeveiliging van (privacy) datatransacties, te weten ISO 27001, ETSI en PKI-Overheid. Zo stelt Safe & Secure bedrijven, die om (logistieke) veiligheidsredenen niet in staat zijn om online te gaan, toch in de gelegenheid om gebruik te maken van het web en zo e-commerce activiteiten te exploiteren en diensten en producten online aan te bieden. Vanuit die optiek draagt Safe & Secure dan ook bij aan het verder stimuleren en bevorderen van de groei op het gebied van e-commerce.
PostNL: Extra@Home
PostNL is marktleider in de pakkettendistributiemarkt in de Benelux. De hoeveelheid pakketten in groeit snel door de toename van het online winkelen. Deze groei is al jaren bezig, maar nu groeit ook de vraag naar andersoortige distributieoplossingen voor zaken als meubels en witgoed. PostNL heeft hiervoor in 2010 een oplossing ontwikkeld om te voorzien in de behoefte van consumenten en (web)winkels. Deze oplossing heet PostNL Extra@Home. Consumenten kunnen nu ook een bankstel, keukentafel of nieuwe televisie op het huisadres ontvangen. PostNL heeft in 2013 Extra@Home omgevormd tot een flexibele en daardoor zeer consumentvriendelijke, klantgerichte bezorgdienst voor allerlei grote consumentgoederen. Extra@Home zorgt ook voor het afwikkelen van retouren, vanuit zowel milieuoogpunt als vanuit serviceoogpunt een zeer belangrijk aspect, waardoor consumenten nergens naar hoeven om te kijken. Met de dienst heeft PostNL een volledig nieuwe online markt helpen ontsluiten die voor 2013 nog niet in deze mate bestond.
Ve Interactive: VeContact & VeChat
Winkelwagenverlating is een bekend probleem in e-commerce land: gemiddeld haakt 67 procent van de bezoekers af wanneer zij al in het bestelproces zijn. Nog voordat dit de aandacht van de webwinkeliers trok, had Ve Interactive dit probleem in 2009 al gesignaleerd en er een oplossing voor ontwikkeld: een remarketing e-mail (VeContact). Het bedrijf was deeerste wereldwijd met deze slimme en effectieve tool om bezoekers alsnog te laten converteren. Maar met een e-mail alleen red je het niet – gemiddeld laat slechts 22 procent een e-mailadres achter en de overige 78 procent verlaat de website zonder geadresseerd te kunnen worden. Daarom heeft Ve Interactive VeChat ontwikkeld: een onsite-chat die geactiveerd wordt wanneer de bestelling vroegtijdig wordt afgebroken. Door middel van een incentive of door een servicegerichte boodschap of chat wordt de bezoeker op weg geholpen en kan hij/zij alsnog de bestelling afmaken. De combinatie van VeContact en VeChat is juist zo krachtig: 100 procent van de winkelwagenverlaters wordt geadresseerd en als VeChat niet direct het gewenste effect heeft, wordt VeContact alsnog ingeschakeld. Ze vullen elkaar dus naadloos aan. De webshop genereert daardoor extra omzet die anders verloren was gegaan. En doordat de intentie altijd erg klantgericht is wordt het door de verlaters van onze klanten absoluut niet als vervelend ervaren. Het wordt juist gezien als een verlengstuk van de klantenservice.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thuiswinkel Best Practice Award: PostNL, Ve Interactive of Dynalogic?
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.