Twinkle | Digital Commerce

Websupermarkt Ruud Maaz overgenomen door Lindenhofff

2017-05-27
180101
  • 1:10

Websupermarkt Ruud Maaz is overgenomen door Lindenhoff. De horecaleverancier heeft een meerderheidsbelang in de webshop verworven en wordt verspartner van het Amsterdamse online supermarktbedrijf.

Ruud Maaz was al geruime tijd op zoek naar een logistiek partner. ‘Doordat Ruud Maaz nu samenwerkt met Lindenhoff, kunnen we de operatie kostenefficiënt inrichten, en is de keten nog korter, waardoor de producten verser zijn’, vertelt oprichtster van Ruud Maaz, Devi van Huijstee. ‘Bovendien is Lindenhoff een voorloper als het gaat om kwaliteit, lokaal eten en dierenwelzijn.’

Niet de hele stad door fietsen
Ruud Maaz heeft een assortiment van meer dan duizend producten. Het bedrijf is in 2011 opgericht door Devi van Huijstee. Zij miste een plek om goed en lekker eten in Amsterdam af te halen, zonder de hele stad door te fietsen. Ruud Maaz verkoopt verse groenten & fruit, vis & vlees, zuivel, en daarnaast onder andere babyvoeding, pasta en huishoudelijke producten.

Tweemaal daags bezorgen
Het bedrijf onderscheidt zich onder andere door twee keer per dag gratis te leveren bij zakelijke en particuliere klanten in Amsterdam en omgeving. De ambitie van Ruud Maaz is om op den duur producten door heel Nederland te bezorgen, laat Huijstee aan Retailnews weten. Ze wil daarvoor 'meeliften' met Lindenhoff, die door het hele land actief is.

Ruud Maaz verwacht volgens Food Holland dit jaar een omzet van 600.000 euro te boeken.