Twinkle | Digital Commerce

Twinkle volgt op: Winkelstraat.nl

2017-05-27
180101
  • 1:35

Twinkle schrijft regelmatig over de (technische) plannen en ambities van grote en kleine e-commerce bedrijven. Maar wat komt er van terecht? In deze aflevering van de onregelmatig terugkerende rubriek ‘Twinkle volgt op’ staat Winkelstraat.nl centraal.

Winkelstraat.nl werd vorig jaar oktober gelanceerd door investeerder Van Deursen Group en oprichter Joost van der Veer. De online winkelstraat biedt fysieke, onafhankelijke boetieks een online platform waarop zij hun kleding en accessoires uit het luxesegment kunnen verkopen. Bij de start waren negentien winkeliers, vooral gevestigd in Den Bosch, aangesloten bij de website. Hoe heeft Winkelstraat.nl zich in één jaar ontwikkeld?

150 boetieks
‘We zijn hard gegroeid sinds de oprichting in 2012’, vertelt Van der Veer. ‘Zo hebben we onze website verbeterd en zijn inmiddels bijna honderdvijftig winkeliers op onze site vertegenwoordigd. We hebben momenteel zo’n achthonderd verschillende merken in de webwinkel.’ De aangesloten boetieks zijn onder andere in Den Haag, Eindhoven, Amsterdam, Utrecht, Maastricht en Enschede gevestigd.

Strenge selectie
Winkelstraat.nl laat niet zomaar elke winkelier toe. Van der Veer: ‘We maken een weloverwogen selectie van onafhankelijke boetieks. Helaas moeten we veel winkeliers afwijzen, omdat ze niet aan de voorwaarden voldoen. Winkelstraat.nl is geen verzameling van winkels, maar van boetieks die de consument assortimenttechnisch iets bijzonders te bieden hebben. We zijn er voor mensen die op zoek zijn naar echte fashion. Anders dan bij onze concurrenten richten we ons op het hogere segment en dat moet ook op de site terug te zien zijn.’

Assortiment verbreden
In het afgelopen jaar heeft Winkelstraat.nl zijn aanbod verbreed met kinderkleding en lingerie. ‘Ook krijgen we aanmeldingen van boetieks die fashion accessoires als lederwaren of sieraden verkopen’, vertelt Van der Veer. ‘We bekijken nu hoe we de website verder willen uitbreiden en focussen momenteel op verdere groei. Ook willen we meer boetieks aan ons verbinden. Mobiel is een belangrijk aspect voor de toekomst, maar hierover hebben we nog niets concreet besloten.’