Alibaba test een chatapp voor klanten van zijn marktplaatsen Taobao en Tmall. In deze app, Weitao genaamd, kunnen verkopers de productgegevens van een artikel publiceren, waarna het voor kopers mogelijk is om te chatten met de verkopende partij.
In Weitao zit geen koopoptie; consumenten worden vanuit de app geleid naar de apps van Taobao en Tmall om het product daar aan te schaffen. Voor deze apps - samen 320 miljoen gebruikers - voert Alibaba een update door waarin spraakherkenning een nieuwe functie is. Consumenten kunnen hun zoekopdracht voor een product inspreken, waarna de app voor hen op zoek gaat binnen Tmall.com en Taobao.com.
Productaanbevelingen
Naast de spraakherkenning krijgen gebruikers geautomatiseerde productaanbevelingen in hun account die gebaseerd zijn op wat zij in het verleden op de marktplaatsen hebben gekocht. Via een nieuwe alarm tool worden consumenten geattendeerd op een aankomende sale op de platformen en een location-based functie laat de gebruiker weten wat andere gebruikers in de omgeving onlangs online hebben gekocht op de marktplaatsen.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Alibaba test chatapp voor verkopers en kopers
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.