‘Soms bestel je de boodschappen liever online’. Dat is de slogan waarmee Albert Heijn deze en volgende week wijst op de gemakken van zijn webwinkel. De keten benadrukt dat Ah.nl de fysieke supermarkt niet per se structureel hoeft te vervangen, maar ook af en toe uitkomst kan bieden.
‘We ervaren dat veel klanten het gevoel hebben dat ze een keuze moeten maken tussen altijd naar de winkel gaan of altijd online boodschappen doen’, schrijft Albert Heijn in een verklaring aan Twinkle. ‘Met deze campagne willen we onder de aandacht brengen dat het juist heel handig is om beiden te combineren.’
Het online kanaal kan bijvoorbeeld uitkomst bieden als het slecht weer is, als mensen om een andere reden niet de deur uit kunnen of als ze groot willen inslaan voor een feestje.
Afwisselen
Over de huidige online klandizie schrijft Albert Heijn: ‘Veel klanten doen vooral grote en zware boodschappen via Ah.nl. Voor de dagelijkse boodschappen, zoals vers brood, gaan ze naar de supermarkt.' Bestaande webklanten wisselen de online en offline kanalen dus al af naar behoefte en AH probeert andere Nederlanders te bewegen dat ook te doen. De keten refereert aan onderzoek van EFMI, het academische kennisinstituut voor de foodsector. Daaruit zou blijken dat ongeveer 1 op de 10 volwassenen wel eens boodschappen doet online. Volgens Eurostat kocht 9 procent van de Nederlanders vorig jaar food & groceries online, dus er is nog een wereld te winnen.
Dubbelcijferige groeipercentages
Vorige week werden de derde kwartaalcijfers bekend van Ahold, het moederbedrijf van Albert Heijn en Bol.com en de nummer 1 van de Twinkle100. Ceo Dick Boer gaf aan dat de e-commerce omzet van het concern met dubbelcijferige percentages is gegroeid, terwijl de omzet overall onder druk staat.
Albert Heijn bezorgt overigens alleen bestellingen vanaf 70 euro aan huis, orders met een lager bestelbedrag kunnen wel worden afgehaald bij de Pick Up Points van de keten. Daarvan zijn er op dit moment 15 in Nederland.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Albert Heijn wijst op specifieke voordelen Ah.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.