Twinkle | Digital Commerce

Online kledingverkoop Europees ingeburgerd

2017-11-08
180101
  • 1:08

Eén op de drie Europese internetgebruikers kocht afgelopen jaar een kledingstuk of sportartikel online, blijkt uit Europese cijfers. Van de Nederlandse internetgebruikers deed 37 procent dat, van de Britten al meer dan de helft.
 
Dat blijkt uit enquêteresultaten die Eurostat heeft gepubliceerd in het kader van het Europese jaar van de burger. Deze week staat in het teken van online shopping. Overall deed afgelopen jaar 59 procent van de internetgebruikers in de EU een aankoop online.

Nederland 8e
Het Nederlandse aandeel ligt hoger, op 69 procent, maar in zeven andere landen is e-commerce al meer ingeburgerd. Het gaat om Groot-Brittannië (82 procent), Noorwegen (80 procent), Denemarken (79 procent), Zweden (79 procent), Duitsland (77 procent), Luxemburg (73 procent) en Finland (72 procent).

Kleding en sport
Uit de peiling komt naar voren dat 32 procent van de internetgebruikers in de 28 EU-lidstaten afgelopen jaar online een product kocht in de categorie clothes & sports goods. Van de Britse internetgebruikers kocht vorig jaar al 51 procent een kledingstuk en/of sportarikel online.

Boodschappen
Groot-Brittannië is ook op het gebied van online boodschappen ongeëvenaard; 21 procent van de Britten kocht vorig jaar food & groceries op internet. Het EU-gemiddelde kwam uit op 9 procent, Nederland scoorde hetzelfde percentage. Meer cijfermateriaal vindt u hier.