Koninklijke Talens heeft dit jaar een mobiele bestelapplicatie gelanceerd waar zowel vertegenwoordigers als zakelijke klanten gebruik van kunnen maken. Ook de website werd ververst. Het leverde het bedrijf onder andere 12 procent meer orders op.
Dat vertelde Victor Streppel, Manager Sales Support Benelux, Duitsland en Oostenrijk bij Koninklijke Talens, vandaag op het B2B E-commerce Congres. Samen met The Backbone Company bouwde Talens aan een nieuwe site en een eerste mobiele app, die onder andere het klassieke bestelformulier van vertegenwoordigers vervangt. Voortaan gaan zij met een tablet op pad, wat een hoop schrijfwerk scheelt en de foutkans vermindert.
Nieuwe mogelijkheden
Via de app en de nieuwe site kunnen winkeliers ook zelf voorraad inkopen bij Talens. Sinds kort worden onder meer uitgebreide productdetails getoond, de voorraad per item, actuele acties en orderhistorie. Op de vorige website, die vooral transactueel was, ontbraken al deze mogelijkheden.
Meer orders, meer orderregels
Door de investeringen wist Talens het aantal zakelijke orders (direct of via vertegenwoordigers) met 12,5 procent te vergroten en het aantal regels per order met gemiddeld 14 procent. De extra ingekochte voorraad moeten de retailers ook kwijt. Streppel: ‘Als je het makkelijk maakt om bij je te bestellen, creëer je een merkvoorkeur bij die winkeliers. Ze gaan harder voor je lopen.’
Kostenbesparingen
Streppel benadrukt dat de nieuwe site en app ook kostenbesparingen op hosting en op arbeidsuren met zich mee brachten: ‘Vertegenwoordigers zijn minder tijd kwijt, de foutkans is minder en de binnendienst hoeft minder in te voeren, waardoor die mensen meer aan andere dingen toekomen.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Talens: 12 procent meer orders door e-commerce investeringen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.