Twinkle | Digital Commerce

Net-a-porter lanceert eigen magazine ‘Porter’

2017-05-27
180101
  • 1:03

Net-a-porter lanceert een nieuw magazine, genaamd Porter. Het tijdschrift verschijnt vanaf februari 2014 zes keer per jaar op onder andere mobiele apparaten.

Porter is het tweede magazine van Net-a-porter; The Edit is een gratis magazine dat wekelijks al wordt verstuurd naar klanten wereldwijd. Porter wordt geleid door Lucy Yeomans, die eerder bij het Britse Harper’s Bazaar werkte en ook hoofdredacteur is van The Edit. ‘De naam Porter is sterk, intelligent, geestig en elegant. Het sluit aan bij de belevingswereld van moderne vrouwen, maar is ook tijdloos. Het voelt alsof de titel al decenna bestaat’, aldus Yeomans volgens Women’s Wear Daily.

Mobiele site en app
Net-a-porter plant een mondiale distributie van het driehonderd pagina’s tellende magazine. Ook kan het tijdschrift besteld worden via de mobiele site of een applicatie. Yeomans: ‘Dit magazine zal de proactiefste en invloedrijkste fashionconsumenten in de gehele wereld bereiken dankzij de 6 miljoen unieke bezoekers die maandelijks op Net-a-porter.com shoppen.'

Cultuur, kunst, reizen en beauty
De lancering van Porter werd in december 2011 al aangekondigd, aldus NU.nl. Het blad zal naast modereportages ook onderwerpen als cultuur, kunst, reizen en beauty bespreken. Ondanks dat Net-a-porter het magazine publiceert, zal in het blad niet alleen kleding uit de webshop worden getoond.