Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf adverteert in shoppingapplicatie op Facebook

2017-05-27
180101
  • 1:44

De Bijenkorf adverteert op Facebook met een See it Shop it-applicatie waarin fans direct vanuit hun news feed op Debijenkorf.nl kunnen kopen. De widget is ontwikkeld door marketingbureau Isobar.



Isobar lanceerde het concept See it Shop it om merken en retailers meer omzet te laten genereren uit adverteren op Facebook. De applicatie wordt geïntegreerd in de pagina van de retailer en biedt fans een interactieve shopping experience in het eigen nieuwsoverzicht.

Vanuit applicatie winkelen
De retailer kan verschillende producten tegelijk promoten met een See it Shop it-advertentie op Facebook. Fans kunnen binnen het sociale netwerk door de tool scrollen naar hun favoriete product, wat ze vervolgens kunnen delen of direct bestellen in de shop van de adverteerder. Ook kan de See it Shop it-applicatie as such door fans worden gedeeld.

De tool werd na de lancering in mei door drie retailers in gebruik genomen. De Bijenkorf is het eerste grote Nederlandse bedrijf dat de applicatie op zijn Facebook-pagina plaatst, met de woorden ‘Laat je fashion fantasy de vrije loop en get inspired met See it Shop it.’

Fans worden kopers
‘We creëerden See it Shop it, zodat retailers hun fans een interactieve shopping experience kunnen bieden in de Facebook news feed, de plek waar consumenten veel tijd doorbrengen’, vertelde Rick Williams, chief technology officer van Isobar, tijdens de lancering van de applicatie. ‘De tool geeft elk merk of bedrijf met een breed productassortiment de mogelijkheid om zijn Facebook-fans om te zetten in kopers door een koppeling met de webshop.’

Nieuwe strategie De Bijenkorf
De Bijenkorf maakte afgelopen weekend bekend zich meer te willen focussen op zijn online verkoopactiviteiten en zeven flagshipstores in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amstelveen en Maastricht. Daartoe sluit het bedrijf de komende jaren vijf kleinere vestigingen in Arnhem, Enschede, Groningen, Breda en Den Bosch.

De Bijenkorf is met dit strategische besluit de eerste grote Nederlandse winkelketen die internet bewust integreert binnen zijn totale concept, reageerde hoogleraar Cor Molenaar (pdf). De Bijenkorf wil vooralsnog niet concretiseren welke online investeringen de keten wil doen.