Twinkle | Digital Commerce

Subb.me biedt subscription service voor retailers

2017-05-27
180101
  • 1:19

Online en offline retailers kunnen dankzij de nieuwe startup Subb.me eenvoudig een online abonneeservice opzetten met eigen producten. De site is ontwikkeld door twee oprichters van Curated.nl.


Op Subb.me kunnen retailers zonder instapkosten een account aanmaken waarin zij een eigen pagina met een abonnementsdienst binnen het platform creëren. In het account beheert de retailer de abonnementen en het betaalsysteem dat gekoppeld is aan Subb.me.

Advies
De retailer bepaalt zelf wat voor soort abonnementen hij op de pagina aanbiedt. Ook het samenstellen en verzenden van de pakketten ligt geheel bij de retailer zelf. ‘Wij geven klanten wel advies over welke vervoerder zij het beste zouden kunnen inzetten of welke abonnementsvormen er bij een product passen’, zegt Rocco Stallvord, één van de oprichters van Subb.me, tegen Twinkle.

Retailers betalen voor Subb.me een vast maandbedrag van tien euro. Daarbovenop ontvangt de startup 10 procent van de omzet uit elk verzonden pakket.

Viertal initiatieven
‘We zijn gestart met een viertal initiatieven, waaronder de winkel Mensocks’, vertelt Stallvord. Klanten van Mensocks ontvangen via de abonnementsdienst van het bedrijf elk kwartaal twee paar Italiaanse sokken. ‘Voor fysieke retailers die nog niet de stap naar online hebben gezet is de dienst handig om nieuwe klanten te werven. Dit geldt natuurlijk ook voor webshopeigenaren’, aldus Stallvord.

Embedded versie
‘We zijn momenteel bezig om een embedded versie van Subb.me te ontwikkelen, zodat webshops de curated dienst ook in hun eigen shop kunnen integreren’, zegt Stallvord. ‘Dan is het ook mogelijk om de service samen met het productaanbod van de webshop op één plek te onderhouden.’