Twinkle | Digital Commerce

Locals United sluit pact met Inretail

2017-11-08
180101
  • 1:17

Locals United, een online modeplatform voor kleine winkeliers, heeft een samenwerking gesloten met Inretail. Leden van de branchevereniging kunnen het ontwerp, de exploitatie en de promotie van hun webshop overlaten aan de nieuwe partner.
 
Twinkle schreef begin dit jaar over de naamsverandering van Locals United (daarvoor Locuni) en de expansie naar België aan de hand van modedistributeur Fashion Instinct. Op dat moment had Locals United 19 Nederlandse winkeliers als klant, een aantal dat de afgelopen maanden is gegroeid tot 31.

Drie kanalen
Tegen een vast maandbedrag van 100 euro (zie folder in pdf) kunnen winkeliers een eigen winkelomgeving krijgen op Localsunited.nl, een aan hun site gekoppelde webshop en een shop op hun Facebook-pagina. 'Interessant voor lokale moderetailers, want hiermee boren ze in één keer drie extra verkoopkanalen aan', aldus de dienstverlener. Locals United zegt lokale ondernemers zo veel mogelijk te willen ontzorgen op online gebied, wat volgens Inretail goed aansluit bij de ambities van de belangenclub.

Platforms
LocalsUnited is niet het enige platform dat online aanbod van fysieke winkels bundelt; het concurreert onder andere met het internationale Miinto en met de Nederlandse initiatieven Exposar.com, 56avenue.nl en Winkelstraat.nl. De samenwerking met Inretail maakt dat het bedrijf in beeld komt bij duizenden retailers in de mode- en schoenenbranche die lid zijn van de vereniging.

Micatuca.nl
Eerder dit jaar sloot Inretail (toen nog CBW-Mitex) al een samenwerking met Micatuca.nl, een online verkoopplatform voor ondernemers in de woonbranche.