Twinkle | Digital Commerce

56avenue.nl bundelt aanbod fashion retailers

2017-05-27
180101
  • 0:58

56avenue.nl is een nieuw online verkoopplatform voor fysieke moderetailers. Door een koppeling met kassasystemen via een API, wordt realtime inzicht geboden in hun voorraden. ‘Het is veel meer dan een marktplaats’, aldus Robert Jan Lugtenborg namens de nieuwkomer uit Deventer.

56avenue.nl mikt voor een belangrijk deel op fysieke modeverkopers die geen tijd, zin of geld hebben om een eigen webwinkel te starten. De site neemt niet standaard al het aanbod van deze retailers op, maar beoordeelt eerst welke merken bij de uitstraling van 56avenue.nl passen.

Merken
‘We mikken op het midden- en het hoge segment’, zegt Lugtenborg tegen Twinkle. Bij de start bestaat het aanbod uit ruim twintig merken, waaronder G-Star, Scotch & Soda, McGregor, Rino & Pelle, Expresso en Dept. Het aanbod zal in het najaar fors worden uitgebreid.

Backoffice
Wie koopt op 56avenue.nl sluit een transactie met die partij, maar de verzending wordt verzorgd door de verkopende retailer. De backoffice van 56avenue.nl kan retailers onder meer de online marketing, productfotografie, hosting en klantenservice uit handen nemen.