Twinkle | Digital Commerce

Duifhuizen komt met zuilen op de winkelvloer

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:26

Duifhuizen, sinds 1953 verkoper van tassen en koffers, plaatst zuilen op de vloer van zijn dertig winkels. Zo hoopt de keten straks geen 'nee' meer te hoeven verkopen als een bepaalde maat of kleur niet meer op voorraad is. Op de zuilen wordt het assortiment van drie formules gebundeld.
 
Duifhuizen, eigenaar van de formules Duifhuizen, Unique Bags & Travel en Bagside, verkoopt sinds afgelopen november 'serieus online', laat directeur Theo Duifhuizen weten. 'Toen hebben we een Magento-site geopend samen met ISM eCompany. Daarvoor stelde de online verkoop niet veel voor.'

Vanaf de heropening van Duifhuizen.nl - de andere formules hebben geen eigen site - kunnen klanten producten niet alleen laten bezorgen, maar ook kosteloos afhalen bij een van de vestigingen in voornamelijk Midden-Nederland.

Kiosk-versie
Met de plaatsing van bestelzuilen van Clicks in Bricks, die eerder onder meer verschenen op vloeren van Halfords en Pets Place, zet Duifhuizen de volgende stap in zijn cross-channel strategie. Op de schermen vinden winkelbezoekers een speciale shopping interface, die verschilt van de webshop. 'Het is eigenlijk een kioskversie van onze site, met een pin-apparaat eraaan vast', aldus Duifhuizen.

Sluitstuk
Online bestellen in de winkel is voor veel fysieke retailketens een voorlopig sluitstuk in het verbinden van bricks en clicks. De manier waarop retailers dat faciliteren verschilt; er zijn er die winkelmedewerkers een iPad in de hand geven, zoals de Bijenkorf doet. Andere ketens, zoals Perry Sport en zuster Aktiesport, posteerden zuilen op de winkelvloer. Onlangs werd bekend dat de Unlimited Sports Group inmiddels meer verdient aan zijn instore kiosken dan aan zijn webwinkels.