Twinkle | Digital Commerce

Halfords opent webwinkels in banden en velgen

2017-11-08
531785
  • 1:21

Halfords heeft een webwinkels geopend in banden en velgen, nieuwe producten in het assortiment van de keten in auto- en fietsaccessoires. Voor Halfordsbanden.nl werd een white label overeenkomst gesloten met Bandenconcurrent.nl.
 
Volgens Halfords-directeur Peter-Jan Stormmesand is er nog genoeg ruimte in de drukke bandenmarkt, zeker op internet. ‘Wij gaan ervan uit dat consumenten steeds meer producten, zoals banden, online gaan kopen’, zegt Stormmesand tegen Aftersales Magazine. ‘Banden passen prima binnen ons assortiment en zijn een mooie binnenkomer om ook onze andere producten onder de aandacht te brengen. Ik ga ervan uit dat wij tijdens de beginperiode maandelijks zo'n 15.000 banden zullen verkopen.’

Bandenconcurrent.nl
Banden en velgen zijn niet in de 138 winkels van Halfords verkrijgbaar, al worden ze daar wel onder de aandacht gebracht. Ze zijn alleen in de nieuwe webwinkel te koop. Door de samenwerking met Bandenconcurrent.nl heeft Halfords toegang tot een netwerk van honderden montageadressen. Stormmesand geeft te kennen dat de verkoop van banden en velgen een van de vele initiatieven is om Halfords te vernieuwen. Online verkoop en cross-channel spelen daarbij een sleutelrol. 

Bestelzuilen in winkels
Halfords, net als een aantal samen optrekkende schoenketens onderdeel van de Macintosh Retail Group, experimenteert tot eind dit jaar met bestelzuilen in drie winkels. Bezoekers kunnen zelf of met hulp van een winkelmedewerker online kopen uit het centrale magazijn van de keten. Orders kunnen vervolgens worden opgehaald in dezelfde of een andere winkel van Halfords, dat bestellingen in deze testfase ook gratis bezorgt. Na december besluit Halfords of de bestelzuilen ook in andere winkels een plek krijgen.