Twinkle | Digital Commerce

Clicks in Bricks is failliet

2017-11-08
180101
  • 1:08

Clicks in Bricks, aanbieder van bestelzuilen voor winkels, is kopje onder gegaan. Het faillissement is eergisteren uitgesproken door de rechtbank in Utrecht. Teunis Broer, van advocatenkantoor Bouwman van Dommelen, is als curator aangesteld.

Clicks in Bricks werd begin 2012 door Ramon Cohen de Lara en Maarten Rooseboom in de markt gezet. Gedachte: door een bestelzuil in de winkel te plaatsen, hoeven winkeliers geen nee meer te verkopen als producten uitverkocht zijn. Daarnaast kunnen ze hun winkelassortiment virtueel vergroten, bijvoorbeeld door complete assortimenten van fabrikanten via de zuil te ontsluiten of producten van andere retailers op hun vloer te slijten: de zuil als shop-in-shop. Afrekenen kan ofwel via het kassasysteem van de winkel, ofwel via een pinautomaat op de zuil.

Qweery
Clicks in Bricks vroeg in beginsel 99 euro per maand voor een bestelzuil van leverancier Swipespot. Technisch draaiden de zuilen op software van Qweery, een bedrijf waarmee Cohen de Lara en Roosseboom eerder begonnen. Qweery ging begin vorig maand al failliet. Sooqr Search & Navigation nam vervolgens de technologie voor instant search en de handelsnaam van Qweery over.

Zelfde oorzaak
Cohen de Lara laat Twinkle weten dat hij de curator niet voor de voeten wil lopen. Voor commentaar verwijst hij naar Broer, die niet direct beschikbaar was voor een reactie.