De kiosken op de winkelvloer van Perry Sport en Aktiesport leveren eigenaar Unlimted Sports Group (USG) meer omzet op dan de webwinkels van beide sportketens. Dat heeft Peter Jansen, directeur ICT en supply chain van het concern, laten weten.
Jansen koppelt geen concrete bedragen aan zijn uitspraak tegen RetailNews, noch over de verwachtingen vooraf. Wel zegt hij ‘heel positief’ te zijn over de resultaten van de schermen.
Groter assortiment, minder nee-verkopen
De goede verkoopresultaten zijn volgens Jansen vooral te danken aan de uitbreiding van het winkelassortiment met web-only artikelen. ‘Zo kunnen we in Aktiesport-winkels nu ook fitnessapparatuur verkopen. Die hebben nooit in de winkel gestaan.’ Een andere voordeel is dat de winkels geen nee meer hoeven te verkopen als een artikel in een bepaalde maat of kleur tijdelijk niet in de winkel op voorraad is.
Always Available
USG startte anderhalf jaar geleden al in relatieve stilte met de plaatsing van zuilen met monitoren van 32 of 42 inch op de winkelvloer. Inmiddels staat er één in alle vestigingen van Aktiesport én in tientallen shop-in-shops van die keten bij Scapino. Ook alle winkels van Perry Sport zijn voorzien van één of twee bestelzuilen met het etiket Perry Always Available.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Zuilen belangrijker dan webshops voor Perry Sport en Aktiesport
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.