Twinkle | Digital Commerce

Intratuin start met spaarprogramma en bestelzuilen

2019-04-09
1000562
  • 1:08

De webwinkel van tuincentrum Intratuin is inmiddels dusdanig van de grond gekomen dat het bedrijf dit jaar met een eigen loyaliteitsprogramma komt. Daarnaast wil Intratuin testen met bestelpalen in de winkels.

Dat vertelt directeur Peter Paul Kleinbussink tegen RetailTrends. Volgens hem boekt de webshop van Intratuin inmiddels meer succes dan in 2012, toen de winkel de webshop sloot omdat Intratuin 'nog niet klaar was' voor online verkoop. Volgens Kleinbussink wil Intratuin instore kiosken planten in de winkel, waar klanten met behulp van winkelmedewerkers producten kunnen bestellen die niet meer in het schap liggen. De winkelketen wil daar in het najaar mee testen, zo klinkt het. Waarschijnlijk als eerste in Deventer.

In kaart brengen

Maar bij het plaatsen van bestelzuilen houdt het niet op. Om het koopgedrag van de klant te meten, lanceert het bedrijf deze zomer een loyaliteitsprogramma. Daarmee wil Intratuin ook in kaart brengen in welke mate de fysieke en digitale kanalen bij elkaar aansluiten.

Nadat Intratuin de webshop in 2012 sloot, kwam het bedrijf vijf jaar later weer terug. Zo liet een woordvoerder destijds aan de NOS weten. 'We hebben de afgelopen jaren alle aandacht gegeven aan onze fysieke winkels. Maar dat wil niet zeggen dat wij de noodzaak van internet niet zien. We willen in 2017 toch echt die webshop lanceren.'