Twinkle | Digital Commerce

Futurumshop ‘Logistieke Webshop van het Jaar’

2017-05-27
180101
  • 1:17

Futurumshop mag zich ‘Logistieke Webshop van het Jaar 2013’ noemen. De bijbehorende award werd aansluitend op het congres Logistiek & E-commerce overhandigd aan oprichter en directeur Harmen van der Meulen. Zijn bedrijf bleef de Bijenkorf en Zooplus voor.

Zojuist werd bekend dat Futurumshop de opvolger is geworden van de eerste winnaar Nespresso. Oprichter Van der Meulen, die sinds kort weer helemaal aan het roer staat van de nummer 51 van de Twinkle100, ontving de logistieke onderscheiding uit handen van juryvoorzitter Andries van Dalen. De operationeel directeur van Wehkamp.nl prees onder meer de efficiëntie van Futurumshop’s logistieke operatie: ‘Het is gewoon een slim, betrokken bedrijf’, zei hij bij het naar voren roepen van de winaar.

Jurybezoek
Net als de Bijenkorf en Zooplus werd Futurumshop twee keer door een vertegenwoordiging van de jury bezocht. De kandidaten werden getoetst op de hoofdcriteria kosteneffectiviteit, klantvriendelijkheid, aftersales, innovatie en duurzaamheid. De verkiezing van de Logistieke Webshop van het Jaar is een initiatief van vereniging Logistiek management, Organisatie Groep Zuid en DeliveryMatch.

Same day delivery
Futurumshop.nl opende vorig jaar een fonkelnieuw eigen magazijn, waarover Van der Meulen vertelde in een uitgebreid interview met Twinkle. Eerder dit jaar startte de verkoper van sport- en outdoorartikelen, die zijn aanwezige ouders vanmiddag publiekelijk bedankte, met same day delivery van fietsen.

NB: in het komende nummer van Twinkle leest u meer over de logistieke prijs van Futurumshop.
  
Lees ook: ‘Logistiek: wat Nespresso zo goed doet