Twinkle | Digital Commerce

Siebel start verkoop op Wehkamp.nl

2017-05-27
181101
  • 1:27

Koninklijke Siebel Juweliers is de laatste in een rij strategische partners van Wehkamp.nl. De juwelier verkoopt vanaf vandaag sieraden en horloges in het webwarenhuis. Het assortiment van merken als Buddha to Buddha, Ti Sento en Pandora zal medio juni ongeveer dertienhonderd producten beslaan.

‘Met de samenwerking willen beide partijen de modebewuste consument de mogelijkheid bieden hun totale outfit met bijpassende juwelen en horloges online te kopen’, schrijft Wehkamp.nl in een persbericht over de deal. Dit markeert de focus op inspiratie van het vlaggenschip van RFS Holland Holding, de nummer één van de Twinkle100. ‘Klanten kunnen hiermee een ultieme finishing touch geven aan hun outfit’, zegt scheidend CEO Paul Nijhof over de nieuwe verkooppartner.

Social media game
Siebel heeft 37 winkels in Nederland en verkocht tot vandaag alleen online op de eigen website. Volgens directeur Johan van Hees is de verkoop op Wehkamp.nl onderdeel van de omnichannel strategie van de juwelier. Om de samenwerking te vieren is een social media game ontwikkeld, die binnenkort kan worden gespeeld op de Facebook-pagina van Wehkamp.nl. Vanaf aanstaande maandag krijgen deelnemers verschillende tips, die leiden naar een diamant van 1 karaat voor de winnaar.

Strategische allianties
Wehkamp.nl sloot eerder onder meer samenwerkingen met fashion retailers Mango, Sacha en WE Fashion. De strategische allianties moeten bijdragen aan de omzetontwikkeling van Wehkamp.nl, naast organische groei. De derde groeipijler, acquisities, is minder belangrijk geworden. zei Nijhof eerder deze maand tegen Twinkle: ‘Acquisities staan op een lager pitje, omdat we hebben gemerkt dat we met het format van Wehkamp.nl veel zaken op eigen kracht kunnen oppakken. We kunnen zelf nieuwe categorieën aanmaken en mooie merken aan ons binden. Die merken willen graag bij ons in de virtuele etalage.'