Twinkle | Digital Commerce

Kijkshop opent ‘cross-channel store’

2017-05-27
180101
  • 1:33

Kijkshop opent vandaag de deuren van een ‘cross-channel store’ in het voormalige Expo-pand aan de Heuvelstraat in Tilburg. De keten heeft een deel van de bekende vitrines met producten vervangen door touchscreens waarop vanuit de winkel ook artikelen uit de webshop kunnen worden gekocht.

Kijkshop heeft in zijn nieuwe shop (video) de koopbon, waarop voorheen de gewenste artikelen werden opgeschreven, vervangen door een koopkaart. Deze kaart kan bij elk touchscreenscherm gescand worden, waarna producten uit de offline en online shop aan de wenslijst op de kaart kunnen worden toegevoegd. De kaart wordt vervolgens uitgelezen bij de fysieke kassa. De klant kan hier direct afrekenen.

Gratis thuisbezorgd
Een deel van het assortiment, dat bestaat uit de vier categorieën Media & bellen, Mooi & verzorgd, Koken & wonen en Vrij & actief, is meteen uit de fysieke shop mee te nemen. De rest kan bij de klant gratis worden thuisbezorgd of op een andere dag worden afgehaald in de winkel.

Oneindig assortiment
Kijkshop is met dit concept de eerste retailer die online en offline op deze wijze integreert’, vertelt Frank Pruijn, COO van Kijkshop. ‘Wij spelen hiermee in op het veranderende retaillandschap en consumentengedrag. Dit nieuwe winkelconcept, waarmee we in staat zijn een oneindig assortiment aan te bieden op minder dan honderd vierkante meter, geeft ons de mogelijkheid met onze formule aanwezig te zijn op A-locaties. Het voornemen is dan ook om dit concept, na een succesvolle pilotperiode, verder uit te rollen.’

Click & collect
Kijkshop startte begin dit jaar al met click & collect in zijn 104 bestaande winkels. De bezoeker krijgt op Kijkshop.nl te zien welke producten waar op voorraad liggen. De bestelling kan dan binnen een uur worden afgehaald.

Kijkshop vernieuwde vorig jaar juni zijn webshop. De keten breidde het online productassortiment uit onder andere door middel van dropshipping.