Twinkle | Digital Commerce

3 nieuwe functies voor de bestelpagina

2017-05-28
180101

Een optimale bestelpagina in uw webshop kan de kans op conversie vergroten. Naast de standaard onderdelen van de bestelpagina zijn er diverse nieuwe manieren om klanten gemakkelijk door het betaalproces te leiden. Getelastic.com geeft drie voorbeelden van functies die u in uw webshop kunt gaan testen.

Facebook-identificatie
Op veel websites kunnen consumenten al inloggen via hun Facebook- of Twitter-account. In webshops komt dit echter nog maar zelden voor. Het Amerikaanse Wine.com biedt klanten, naast de ‘gewone’ registratie, de mogelijkheid om zich bij een aankoop te registreren via hun Facebook-account.

Deze manier van registreren kan ervoor zorgen dat mensen die geen zin of tijd hebben om het registratieformulier in te vullen zich nu gemakkelijker kunnen aanmelden en dus minder snel de pagina verlaten. Ook hoeven klanten enkel de inloggegevens van hun account op Facebook te onthouden om te kunnen shoppen op Wine.com. Er is geen extra wachtwoord nodig. Een nadeel van het integreren van social media-accounts als registratiemogelijkheid is de onzekerheid die klanten kunnen ervaren over bijvoorbeeld het behouden van privacy met deze optie. Wine.com lost dit op met een helppagina met informatie over Facebook-inlog (zie afbeelding).


Chatfunctie

Een tweede tool die klanten kan helpen in het betaalproces is een chatfunctie. Getelastic.com geeft de webshop van Apple als voorbeeld. Het bedrijf heeft een ‘Chat Now’-knop op elke pagina (elke stap) van het bestelproces geplaatst (zie afbeelding). Zo kunnen consumenten altijd om hulp vragen, zonder daarvoor in de webshop zelf nog te hoeven zoeken. Ook houdt de webwinkelier de klant op de bestelpagina.


Personalisering

Webwinkeliers kunnen de stappen van het bestelproces ook enigszins personaliseren, door de shopper bij de hand te nemen. De herenkledingshop Bonobos.com leidt de klant op een gemakkelijke manier via individuele keuzes langs alle registratiestappen. Hieronder zijn enkele voorbeelden te zien. Door op deze manier per stap aan te geven welke velden ingevuld moeten worden, weten klanten waar zij aan toe zijn, schrijft Getelastic.com.

Foto: Shopping Cart and Computer keyboard, concept of online shopping, Shutterstock.