Voor het eerst worden op tablets meer internetpagina’s bekeken dan op smartphones, concludeert Adobe uit een analyse van meer dan honderd miljard paginabezoeken aan ruim duizend verschillende sites. Het aandeel van tablets is het grootst in de categorie retail.
Tablets tekenen nu voor 8, smartphones voor 7 procent van het totale mondiale sitebezoek, blijkt althans uit Adobe’s Digital Index:
Hieronder ziet u de ontwikkeling van het verkeersaandeel van beide devices:
In een blog-posting noemt Adobe de groei van tablet-verkeer ‘pretty impressive for a device category that was introduced less than three years ago!’ De apparaten worden vooral gebruikt voor wat Adobe in depth visits noemt; het aantal pageviews per bezoek ligt bijna twee keer zo hoog als bij smartphones, waaruit valt op te maken dat telefoons nog wel meer mobiele bezoeken voor hun rekening nemen:
Adobe becijferde in zijn periodieke Digital Index dat retailsites inmiddels 10 procent van hun pageviews danken aan tablets. Het apparaat trekt ook de meeste mobiele bezoekers naar sites in de categorie automotive:
Overigens blijkt uit de cijfers van Adobe dat de adoptie van tablets (voor alle typen sitebezoek) het grootst is onder Britse webgebruikers. Het platte apparaat tekent voor ongeveer één op de acht pageviews:
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Tablets goed voor 10 procent bezoek retailsites
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.